Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: BAEC, 2-4-1 voucher BA-Visa
Flygbolag: BA
Kabinklass: Club Europe
Antal poäng: 18 000
Skatter & avgifter: 712 kr
När: 7-9 December 2012
Bokad: 28 Augusti 2012

Hmmm, kanske inte den mest optimala användningen av vochern. Men när jag insåg att en ny är på väg var det bara att ändra planerna och inte låta den första brinna inne. Var inte helt lätt att hitta en week-end i London med sen avresa fre em och hemresa sö em och samtidigt två biljetter till hyfsat pris till fru och barn 2 i economy. Men nu är alla nöjda och glada:)
Intressant inlägg men hur tänker du flyga och vart? :cool:

Äsch! Nu ser jag att seatmap för mina flighter med TG (B747) på BKK-SYD t/r i jan/feb visar 10 stolar, dvs nygamla F. Hittills har det bara varit 9, så jag hade ju hoppats på nya F där. Planbyte nu då alltså... Fast de kanske hinner byta igen. :rolleyes:

Göteborg-New York, GOT-CPH-EWR-CPH-GOT, 2 personer
Bonusprogram: EB
Flygbolag: SK
Kabinklass: C
Antal poäng: 100000 med AMEX 2-4-1
Skatter & avgifter: 519 kr/person
När: mars 2013
Bokad: september 2012

Övervägde länge att boka nåt annat än SK nu när vi vet att det går med AMEXvouchern, men dessa datum passar oss bra och så spar vi dom extra avgifterna det hade kostat till nåt annat. Nöjd :)

ARN-CPH-DUS t/r
Bonusprogram: EB
Flygbolag: SK
Kabinklass: C
Antal poäng: 15000 med SAS nuvarande points bargain
Skatter & avgifter: 628 kr
När: okt 2012
Bokad: september 2012

Paus i plugget för en ölhelg med brorsan i DUS :cool:

/G

Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: Cathay
Kabinklass: Business
Antal poäng: 24,000
Skatter&avgifter: 603kr
När: 21 sept och 23 sept
Bokad: 10 sept

En lysande affär med BA EC när man ser vad biljetten skulle kosta i pengar på sträckan:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kunde du boka online? Det ser ut som du har stopover i Taipei.
Jag får quotation av 29.000 avios för Hong Kong-Taipei-Tokyo utan stopover i Business class. :confused:

Kunde du boka online? Det ser ut som du har stopover i Taipei.
Jag får quotation av 29.000 avios för Hong Kong-Taipei-Tokyo utan stopover i Business class. :confused:

Jag ringde då jag tänkte prova JAL med JL032 från TSA till HND, och det gick inte boka JAL online för tillfälle. Det fanns inte plats med JAL så det blev CX båda sträckor. Till mig sa hon 9,000 + 15,000 Avios och jag kan bekräfta att det står 24,000 Avios på mitt konto nu. Jag verkar ha undvikit någon telefonboknings avgift också :cool:

Med tanke på att hela intjäningen blir:
34,953 Avios +
40,000 Avios =
74,953 Avios
så är detta en rätt bra deal

Jag ringde då jag tänkte prova JAL med JL032 från TSA till HND, och det gick inte boka JAL online för tillfälle. Det fanns inte plats med JAL så det blev CX båda sträckor. Till mig sa hon 9,000 + 15,000 Avios och jag kan bekräfta att det står 24,000 Avios på mitt konto nu. Jag verkar ha undvikit någon telefonboknings avgift också :cool:
Hmm.
Cathay Pacifics Tokyo/NRT-Taipei/TPE kostar 20.000 avios i Business class.
15.000 avios är samma kategori som Taipei-Osaka.
Du har onekligen fått en bra deal. :cool: Kanske fungerar agent roulette även på BAEC? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen