Tar SAS EB inte skatter(inte bränsletillägg) för infanten?
Jag fick betala ca 71 GBP som skatter för infant när jag bokade bonusresan med bmi Diamond Club miles några år sedan.
Tar SAS EB inte skatter(inte bränsletillägg) för infanten?
Jag fick betala ca 71 GBP som skatter för infant när jag bokade bonusresan med bmi Diamond Club miles några år sedan.
Det sa hon inget om. Igår (när jag hade SAS-bokningen) så sa hon att INF inte kostade något och dessutom var gratis att ändra. Jag återkommer så fort jag ser hur mycket som har dragits på kortet.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK/LH/SN
Kabinklass: Business
Antal poäng: 110.000 med Amex 2-4-1 på STAR
Skatter & avgifter: 2485 kr/person = 4970 SEK totalt
När: Oktober (kommer inte ihåg exakt när)
Bokad: 15 aug 2012
Bonusprogram: Eurobonus Flygbolag: SK Kabinklass: Economy Antal poäng: 10.000 Skatter & avgifter: 374 kr När: November 2012 Bokad: 24 aug 2012[/QUOTE]
En simpel inrikes för min flickvän när vi ska till Göteborg och fira hennes födelsedag.
10k är ju lätt intjänat nuförtiden och så kunde jag boka lite annat skoj för pengarna.
Bonusprogam: EB Flygbolag: Thai Kabinklass: Business Antal poäng: 90000 EB-poäng (2 personer) Skatter&Avgifter: minns ej När: Nov - Dec 2012 Bokad: 7/3-2012
Bonusprogam: BMI Flygbolag: Singapore Airlines Kabinklass: Business Antal poäng: Cash and points one way Skatter&Avgifter: minns ej När: Dec 2012 Bokad: 7/3-2012
Semester i Nicaragua! Tyvärr kan vi inte flyga till Managua eftersom endast Delta flyger dit och de inte har ett enda plan i hela januari eller februari med 3 bonusplatser i någon kabinklass lediga. Istället flyger vi till Costa Rica och sedan lokalflygbolag till Managua och buss/bil tillbaka.
Bonusprogram: Czech Airlines OK Plus (Tar ut alla poäng och byter program) Flygbolag: KL/AM/UX Kabinklass: Affärsklass Antal poäng: 80000 per person *3 Skatter&avgifter: €250 per person När: Januari-februari 2013 Bokad: Några dagar sedan
Helsingfors-Amsterdam-Madrid-Mexico City-San Jose och samma väg tillbaka, planet gör ett tekniskt stopp i Cancun ena hållet. Helst hade jag sluppit åka Aeromexico via Madrid men vi sparar cirka €200 per person genom att inte flyga AF/KL.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
BKK-SIN = SQ i C
SIN-CGK = SQ i F
CGK-SIN = SQ i F
SIN-SGN = SQ i C
SGN-BKK = LH i F
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles Flygbolag: SQ + LH Kabinklass: First (och Business) Antal poäng: 40.000 Skatter & avgifter: 275 kr När: Februari 2013 Bokad: 31 aug 2012
Blir en liten detour under min stopover på väg hem från Australien.
Har dock lite kvar att boka innan allt är komplett, vilket är inrikes i Australien samt över till Nya Zeeland.
Bonusprogram: BAEC, 2-4-1 voucher BA-Visa Flygbolag: BA Kabinklass: Club Europe Antal poäng: 18 000 Skatter & avgifter: 712 kr När: 7-9 December 2012 Bokad: 28 Augusti 2012
Hmmm, kanske inte den mest optimala användningen av vochern. Men när jag insåg att en ny är på väg var det bara att ändra planerna och inte låta den första brinna inne. Var inte helt lätt att hitta en week-end i London med sen avresa fre em och hemresa sö em och samtidigt två biljetter till hyfsat pris till fru och barn 2 i economy. Men nu är alla nöjda och glada
EDIT: Kanske ska tala om hur jag flyger. Tack Ubbe för det centrala påpekandet