Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte sett några ledig awards i C på SQ EWR-FRA. Kanske du har mer tur.

Verkar tufft men skam den som ger sig! Där kom upp två platser på Awardtravelr en dag så jag studsade upp och ner av glädje men trots fem samtal till SAS rouletten så gick de inte att boka. Däremot kunde en av de Norska medarbetarna jag pratade med se att där fanns två bonusplatser men att hon inte kunde boka dem, förmodligen menade för Krisflyer eller M&M är min gissning...

Verkar tufft men skam den som ger sig! Där kom upp två platser på Awardtravelr en dag så jag studsade upp och ner av glädje men trots fem samtal till SAS rouletten så gick de inte att boka. Däremot kunde en av de Norska medarbetarna jag pratade med se att där fanns två bonusplatser men att hon inte kunde boka dem, förmodligen menade för Krisflyer eller M&M är min gissning...

Awardtravelr kollar olika källor och då kan det bli problem när man försöker att boka en bonusresa.
Mitt tips är att kolla på ANA om det är Star Alliance award.
Business class award på Singapore Airlines 388/77W/345 måste man ringa till programmet du tänker använda poäng/miles ifrån och kolla.

Awardtravelr kollar olika källor och då kan det bli problem när man försöker att boka en bonusresa.
Mitt tips är att kolla på ANA om det är Star Alliance award.
Business class award på Singapore Airlines 388/77W/345 måste man ringa till programmet du tänker använda poäng/miles ifrån och kolla.

Ska man tolka detta som att det finns både Y, C och F till partner? (S+)

Kod:
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
SIN  Singapore Changi SG [WSSS]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------------------------------
SQ         25      FRA   11:50     SIN   06:50 +1  77W      FA+ FM+ FS+  CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
SQ         325     FRA   22:00     SIN   17:15 +1  77W      FA+ FM+ FS+  CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

Ska man tolka detta som att det finns både Y, C och F till partner? (S+)

Kod:
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
SIN  Singapore Changi SG [WSSS]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------------------------------
SQ         25      FRA   11:50     SIN   06:50 +1  77W      FA+ FM+ FS+  CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
SQ         325     FRA   22:00     SIN   17:15 +1  77W      FA+ FM+ FS+  CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

Detta stämde inte när jag tidigare försökte boka via bmi Diamond Club.
Det som förvirrande var att jag kunde få SQ C award plats där det inte fanns någon plats på CS(Business Saver på KrisFlyer) men samtidigt kunde jag inte boka SQ C award där jag såg platstillång på CS. :confused:

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: SQ & NH
Kabinklass: C
Antal poäng: 30,000 miles
Skatter & avgifter: 75 USD (quick ticketing fee) + 465 SEK
När: Aug 2012
Bokad: Aug 2012

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tjänsteresan till PEK avslutas på en fredag. Kollegan åker PEK-SHA hem fredag kväll. Själv tar jag en annan väg tillbaka... :)

Försökte få tag i F samt B773 på SQ men allt var blockat för USDM. Flyger A333 från PEK, B772 från SIN och B767 från NRT.

ARN - CPH - PEK
Bonusprogram: Eurobonus (AMEX 2-4-1)
Flygbolag: SK
Kabinklass: Business Class
Antal poäng: 140 000
Skatter&avgifter: 984 SEK totalt
När: 28/3-3/4 2013
Bokad: 17/8 2012

Stockholm - Köpenhamn - Shanghai t/r
Bonusprogram: Eurobonus
Kabinklass: Business
Antal poäng: 140 000 + Amex 2-4-1
Skatter & avgifter: 984 SEK totalt
När: Maj 2013
Bokad: Aug 2012

SDL-ARN - CPH - PEK
Bonusprogram: Eurobonus (AMEX 2-4-1)
Kabinklass: Business Class
Antal poäng: 140 000
Skatter&avgifter: 984 SEK totalt
När: 1/11-11/11 2012
Bokad:5/10-2012
Finns fortfarande biljetter kvar i biz runt den tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen