Jag sitter och kikar lite på framtiden, när man söker t.ex Arlanda eller Frankfurt till Buenos Aires (EZE) så får man förslag med Ethiopian via Addis Abeba, har någon åkt så och faller den in som "reasonable routing"?
Jag vet inte vad om den är okej med 2-4-1 men helt orimlig känns den inte imo. Men jag antar att du använder SAS sökmotor för att boka Star Alliance Award och den tar ju ingen hänsyn till 2-4-1 regler.
Korrekt, och det kommer med största sannolikhet inte att vara någon 2-4-1 inblandad heller, så den kan möjligen gå igenom via vanliga kundservice?
Korrekt, och det kommer med största sannolikhet inte att vara någon 2-4-1 inblandad heller, så den kan möjligen gå igenom via vanliga kundservice?
Då ska det inte vara några problem, som jag förstått det ska du kunna boka allt du hittar där.
SAS kundservice verkar extremt extrema
Bokade på webben en utresa med 241 vouchern. Bokade ingen hemresa.
När jag ringer för att lägga till en hemresa säger handläggaren att det först överhuvudtaget inte går. Efter lite upplysning från min sida att det antagligen är möjligt och lite knapprande från handläggaren så säger han att det är möjligt men att jag har ringt ombokningsväxeln och jag borde ha ringt eurobonusväxeln istället för han kan tydligen inte göra detta.
Efter lite fortsatt knapprande så säger handläggaren att det går att lägga på hemresan och det blir gjort.
När jag nu några dagar senare ringer återigen ombokningsväxeln för att boka om ett leg så går det tydligen inte att göra utan detta måste SAS Amex eurobonus göra enl handläggaren då det är bokat med voucher. Jag får ett nummer 018 - 480 91 67. Jag frågar om det är numret till Tallinn osv där de pratar engelska, men så skulle det inte vara enl handläggaren. När jag ringer upp så kommer jag till Tallinn
De svarar men säger inget, utan jag hör bara massa handläggare prata på tallinesiska. Ringer upp 3 gånger med samma resultat.
Nu ringer jag återigen SAS för att se vad de har att säga.
Riktiga lirare
Vad är problemet menar du? Voucher-bokningar ska göras med 018-numret som står på vouchern.SAS kundservice verkar extremt extrema
Bokade på webben en utresa med 241 vouchern. Bokade ingen hemresa.
När jag ringer för att lägga till en hemresa säger handläggaren att det först överhuvudtaget inte går. Efter lite upplysning från min sida att det antagligen är möjligt och lite knapprande från handläggaren så säger han att det är möjligt men att jag har ringt ombokningsväxeln och jag borde ha ringt eurobonusväxeln istället för han kan tydligen inte göra detta.
Efter lite fortsatt knapprande så säger handläggaren att det går att lägga på hemresan och det blir gjort.
När jag nu några dagar senare ringer återigen ombokningsväxeln för att boka om ett leg så går det tydligen inte att göra utan detta måste SAS Amex eurobonus göra enl handläggaren då det är bokat med voucher. Jag får ett nummer 018 - 480 91 67. Jag frågar om det är numret till Tallinn osv där de pratar engelska, men så skulle det inte vara enl handläggaren. När jag ringer upp så kommer jag till Tallinn
De svarar men säger inget, utan jag hör bara massa handläggare prata på tallinesiska. Ringer upp 3 gånger med samma resultat.
Nu ringer jag återigen SAS för att se vad de har att säga.
Riktiga lirare