Senaste nytt

Välja sittplats på LOT

palmen

Moderator
Bokat en resa med LOT och har lagt in mitt EBD i bokningen.
Hittar inget sätt att boka sittplats utan att betala för det, varken på LOTs sida eller via Manage my Bookings på Lufthansas sida.

Ska man inte kunna välja platser i förväg på LOT som Star Alliance gold?

Bokat en resa med LOT och har lagt in mitt EBD i bokningen.
Hittar inget sätt att boka sittplats utan att betala för det, varken på LOTs sida eller via Manage my Bookings på Lufthansas sida.

Ska man inte kunna välja platser i förväg på LOT som Star Alliance gold?
Funktionen finns inte längre på webbsidan. Du måste ringa LOT eller kontakta dem via Facebook, så lägger de in din platsreservarion.

När jag flög mycket med LOT för ett par år sedan vill jag minnas att LOT bokningar dök upp i SAS appen och att det då gick att få seata sig och få boardingkort där? (EDIT: Vid närmare eftertanke kan det vara resor bokade via SAS...)

Funktionen fanns på gamla webbsidan men av någon anledning tog man bort möjligheten att välja plats i den nya versionen. Riktigt korkat.

När jag flög mycket med LOT för ett par år sedan vill jag minnas att LOT bokningar dök upp i SAS appen och att det då gick att få seata sig och få boardingkort där? (EDIT: Vid närmare eftertanke kan det vara resor bokade via SAS...)

Har en bokning med LOT i slutet av september, som gjordes via LOTs egna hemsida, och den dök upp i SAS-appen direkt efter bokning. Har dock en infant med i bokningen så gällande seating kan jag tyvärr inte svara på om det funkar att välja/ändra plats den vägen men är rätt säker på att jag kunde välja plats kostnadsfritt vid bokning (EBG).

Lite komiskt är det dock.
Under typ 2011-2014 var LOT den absolut bästa källan till sätesbyte och lägga till/ändra bonuskort!

Har spenderat många besök på lot.com men aldrig satt min fot på ett flygplan av LOT :)

EDIT:
Okej, två gånger! 2016 KRK-WAW-ARN

Toppen