Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

Det verkar inte fungera helt smidigt med intjäningen. Jag var här i Göteborg på Avalons restaurang och ser att jag där inte fått 30 poäng per hundring, endast de vanliga 10 poäng per hundring.

Samma sak för mig. Bara fått 20p/100:- x2 i juli på en dyr stay i stället för 30+30.

Jag har mailat Kortsupporten och fått svaret att poängfrågor sköts av Nordic choice och inte SEB. Svarade då att detta gällde kreditkortspoäng. Väntat en dryg vecka nu på svar.

OK! Återkoppla gärna vad som strulat. Ifall du får något svar på detta.
Vad tänkte du på? Det som strulat är att jag bara har fått 10 poäng per hundring i restaurangen istället för 30 poäng per hundring.

sedan en annan fundering.. Du får väl fortfarande bonuspoäng utan kreditkortet? Sålänge du bor på hotellen.
Bor man på hotellet så får man poäng även utan kreditkort ja.

Hur många hotellnätter motsvarar Lifetime Gold?
Det baseras inte på antal nätter, det baseras på intjänade poäng. 500 000 för lifetime gold, 1 000 000 poäng för platinum

Har man fritt gym på alla nordic choice hotell forever då eller + alla andra förmåner?
Nej, fritt gym gäller endast för platinum. Men övriga guldförmåner erhåller du ju såklart om du blir lifetime gold.

Edit: Här hittar du alla förmåner för de olika nivåerna 7. Medlemsförmåner

Last edited:
Samma sak för mig. Bara fått 20p/100:- x2 i juli på en dyr stay i stället för 30+30.

Jag har mailat Kortsupporten och fått svaret att poängfrågor sköts av Nordic choice och inte SEB. Svarade då att detta gällde kreditkortspoäng. Väntat en dryg vecka nu på svar.
Vilket hotell var det?

Och 20p/100kr ?!? Det är ju bara spend i utlandet som ska ge den intjäningen, men egna hotell i utlandet har gett mig 30p/100kr utan problem.
Vad står det på specifikationen? "Mastercard Poäng Utomlands"?

Ja exakt så står det. Dock fått poäng, silverbonus och hemsidebokningsbonus för Clarionhotellet.

Ja exakt så står det. Dock fått poäng, silverbonus och hemsidebokningsbonus för Clarionhotellet.
OK, det låter onekligen som en miss någonstans. Så där skulle det väl bli om det hade varit ett fristående hotell i utlandet.

För en vistelse på ett clarion i utlandet där jag betalat med MC har jag bl.a. transaktionerna nedan (obs de kommer inte i ordning på kontot eftersom de bokförs vid olika tillfällen):

Clarion Hotel Helsinki 1406 (Hotellets poäng, 140,6€ *10)
Mastercard Poäng På Nordic Choice Hotels 448 (Spend 140,6€ => 1493SEK, 1493*0,3=448)
Mastercard Dubbla Bonuspoäng 448 (Dubbla poäng på spend)

En öl i baren som jag betalade med kortet har också blivit rätt och 2 spend-transaktioner
Mastercard Poäng På Nordic Choice Hotels
Mastercard Dubbla Bonuspoäng

Det verkar inte fungera helt smidigt med intjäningen. Jag var här i Göteborg på Avalons restaurang och ser att jag där inte fått 30 poäng per hundring, endast de vanliga 10 poäng per hundring.
Avalon är ett sk "fristående hotell", så det kan kanske förklara saken.
Hade precis samma problem med Vox Hotel - fick varken dubbla hotellpoäng eller dubbla MC-poäng. Enligt kundtjänst så kommer jag att få poängen men de kunde inte svara på när... (Har gått snart en månad nu.)

Toppen