Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Annars så en fundering på det där med duschdraperi. Ibland så kommer man till ett hotell och de fungerar bra under hela vistelsen men på vissa hotell går de knappt att använda då de kommer att luta sig in mot den som duschar så man står där och tvagar sig med ett draperi fastklistrat på halva kroppen.
Duscha kallare så rimmar det bättre med termodynamiken :)

(Eller försök på något sätt öka möjligheterna till luftgenomsläpp vid golvet)

Det är nog många som skrivit detta förut, heltäckningsmattor i rummet, tacka vet jag de Scandic som har trägolv.
Jag blir även irriterad när det bara är några decimeter toapapper i rullhållaren.
När det fattas eluttag vid sängen.

Jag heter inte Ove, men känner mig just nu som en sådan.

Långsamt stängande dörrar till hotellrummet. Jag går inte iväg utan att försäkra mig om att dörren är stängd och låst. När dörrarna då stängs långsamt så får man stå och vänta en stund. Och försöker man då dra i den för att skynda på stängningen så håller den emot, nästan som att den drar åt motsatt håll. Irritation!
För mig är detta en bra sak. Hatar när dörrar på hotell smäller igen så hårt att man vaknar mitt i natten.
De kunde vara ännu långsammare för min del.

Duscha kallare så rimmar det bättre med termodynamiken :)

(Eller försök på något sätt öka möjligheterna till luftgenomsläpp vid golvet)

Hehe ja, har faktiskt tänkt på det men duschar faktiskt rätt svart ändå. Finns ju klassikern i främst USA med magneter på draperiet längst ner som ska fästa i badkaret, jösses ;) Bättre att de sätter in en kort vägg i glas istället

075972B9-9C40-40E7-99DE-844488CCE997.jpeg
Undrar om inte "dåliga utsikter" kunde vara en helt egen tråd. Hur som, jag synar din och höjer ett:
Visa bifogad bild 78574

Grand Windsor, Auckland

Tja... det finns utsikter, med massa fina detaljer som din, och så finns det... väggar.

Toppen