Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Äntligen trillade jag över Diamond-tröskeln.
Åker till SFO om två veckor i go och ska unna mig bra fika!
Hur är det nu.. Jag bokade resan när jag var EBG. Slår det igenom i bokningen att jag nu är EBD och kan hålla tummarna för en CU?
Och det svaret jag fick var att du alltid måste ändra din status då det är den status du hade när du bokade som står i biljetten. Du kan lätt gå in och göra ändringen själv via SAS hemsida under din aktuella bokning och även om du har flera efter din flygning till San Francisco. Bara att gå in och redigera bonusprogram. Fyll i ditt nummer utan EBG/EBD framför och spara. Dubbelkolla så ska det nu stå EBD framför ditt nummer.

Fungerade iaf när jag ändrade dotterns som gick från EBS till EBG.

Lycka till!

Det klagas en del i forumet över dåliga förmåner och lågt värde på diamantstatusen. Mitt första år som diamantmedlem är snart över här är mina erfarenheter:

CU: 1/1 (EWR-ARN plus till business)
Ge bort guldkort: Genom att ge lotta ut kortet bland mina tre kollegor kan vi nu alla besöka lounger och använda fasttrack när vi reser tillsammans.
Prio på platser: Vid ett inställt flyg fick jag snabbt en ny och bra rutt medan mina kollegor fick sitta timmar i telefonköer för att försöka lösa problemet.
Goodie-bag: Ett par hyggliga trådlösa lurar
Fri dryck: Jag har gjort ca 50 segment inrikes i GO och här är det trevligt med fri dryck. På flybe- och Cityjet-flygningarna är det heller inte alls ovanligt att de bjuder på öl. Om de inte kan reglerna, struntar i dem eller om britterna inte tycker att öl är alkohol ska jag ha osagt.

Det här är inte viktigt för mig, men jag har vid flera tillfällen fått "igenkännande". Trevligast var kanske på SAS longhaul när CC kom fram innan start och sa att han kunde se att jag reste ofta och långt med dem och de var tacksamma för detta.

Jag är mycket nöjd med mitt första år och beslutet att lägga in en liten "spurt" för att försvara statusen var ganska enkelt att fatta.

Det klagas en del i forumet över dåliga förmåner och lågt värde på diamantstatusen. Mitt första år som diamantmedlem är snart över här är mina erfarenheter:

Fri dryck: Jag har gjort ca 50 segment inrikes i GO och här är det trevligt med fri dryck. På flybe- och Cityjet-flygningarna är det heller inte alls ovanligt att de bjuder på öl. Om de inte kan reglerna, struntar i dem eller om britterna inte tycker att öl är alkohol ska jag ha osag

Kabinpersonal ser att jag inte är svensk så de frågar mig på engelska vad jag vill ha.
”I wanna try the new Mikkeller”
”Oh yes, sure”
Jag får min Ipa.
Hon tittar på mig med frågande leende, betalmaskinen i handen
”I have the Diamond card”
”Oh thats what I thought”
Så fortsätter hon till nästa.
Det gällde väl fri soft drink så jag vet inte om jag brutit mot regler omedvetet

Kabinpersonal ser att jag inte är svensk så de frågar mig på engelska vad jag vill ha.
”I wanna try the new Mikkeller”
”Oh yes, sure”
Jag får min Ipa.
Hon tittar på mig med frågande leende, betalmaskinen i handen
”I have the Diamond card”
”Oh thats what I thought”
Så fortsätter hon till nästa.
Det gällde väl fri soft drink så jag vet inte om jag brutit mot regler omedvetet
Soft drink på inrikes. Annars alko.

Toppen