Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Lite slarvigt formulerat av mig. Det skall vara:
Boka bonusresor utan att behöva betala en avgift via EuroBonus medlemsservice (vet inte vad den avgiften är och om den ingår i EBG också).

En annan fråga: Som jag förstått det, om jag köpt SAS plus och får en uppgradering till Business jag bjudit på, får jag väl motsvarande poäng för business?

//H
Ja, precis. Bjuder du via Plusgrade så får du poäng för den nya klassen.

Hej

Letade några sidor tillbaka men hittade inget så jag frågar (sorry om det blir dubblett):
Kvalificeringsperiod slut: 30/9 2018
Baspoäng då (som det ser ut nu): 88 433

Har bud på uppgradering från Plus till Business på en USA-flygning i September. Får jag den är det ju klart med Diamond. Men om inte:
Är det värt att ta en extra resa/växla in 15000 EP för att bli Diamond?
Vad är egentligen dom värdefulla skillnaderna mellan Gold vs Diamond? Kan läsa på SAS själv men det enda som verkar vara ngt att ha är att man slipper betala skatter/avgifter på bonuspoäng-resor samt att man bara "faller" en nivå för nästa år om jag inte uppnår Gold. Eller missar jag ngt?

Tacksam för erfarenheter och vad ni tycker om dom olika Diamond förmånerna.

//Henrik
Det är definitivt värt att skaffa de sista poängen för att bli diamond om du inte får en uppgradering.
Finns spaltmeter skrivit om olika fördelar, men när det är så nära anser jag att det är en no brainer oavsett om man gilla rfördelarna eller ej.
Du kommer ju som minst kunna plocka ut 4 biobiljetter som godie bag och det är ju ett värde över 400 kronor bara det. Gratis dryck ombord, tillgång till vissa kampanjer tidigare, lite events enbart för diamonds och möjlighet att ge bort ett guldkort till någon. Bara att kunan ge guldkortet ser jag helt klart att det är värt kostanden i poäng eller en "okynnesresa" (förutsatt att du har någon som du vill ge kortet till).

Hej

Letade några sidor tillbaka men hittade inget så jag frågar (sorry om det blir dubblett):
Kvalificeringsperiod slut: 30/9 2018
Baspoäng då (som det ser ut nu): 88 433

Har bud på uppgradering från Plus till Business på en USA-flygning i September. Får jag den är det ju klart med Diamond. Men om inte:
Är det värt att ta en extra resa/växla in 15000 EP för att bli Diamond?
Vad är egentligen dom värdefulla skillnaderna mellan Gold vs Diamond? Kan läsa på SAS själv men det enda som verkar vara ngt att ha är att man slipper betala skatter/avgifter på bonuspoäng-resor samt att man bara "faller" en nivå för nästa år om jag inte uppnår Gold. Eller missar jag ngt?

Tacksam för erfarenheter och vad ni tycker om dom olika Diamond förmånerna.

//Henrik
Lite slarvigt formulerat av mig. Det skall vara:
Boka bonusresor utan att behöva betala en avgift via EuroBonus medlemsservice (vet inte vad den avgiften är och om den ingår i EBG också).

En annan fråga: Som jag förstått det, om jag köpt SAS plus och får en uppgradering till Business jag bjudit på, får jag väl motsvarande poäng för business?

//H
Avgiften är bara om du bokar via telefon. Minns inte vad den är nu, gissar på 150-300 kr per person.
Baspoängen går att köpa i block om 100 poäng så blir för övrigt bara 1600 kr.
Största fördelen med att bli diamant skulle jag säga att du kan ge bort ett guldkort, du kan få complimentary upgrade på longhaul och lägre avgifter på SAS Eurobonus Premium Mastercard. Samt goodie bagen då.

Om du flyger mycket ekonomi och vill ha Diamond, så är det dumt att försöka blanda med Plus för att komma dit.
Det vettigaste är att skrapa ihop nog med Legs i så fall.
Hur många Legs har du per dagsdatum?

Så här ser mitt tragiska liv ut. Saknar dock 2 legs i C som dyker upp på kontot inom några dagar.

1e015b417f727eb2c019a97544417d50.png
Fy - f-n.
45 k poäng med 90 legs.
Jag trodde jag led :)

Äntligen trillade jag över Diamond-tröskeln.
Åker till SFO om två veckor i go och ska unna mig bra fika!
Hur är det nu.. Jag bokade resan när jag var EBG. Slår det igenom i bokningen att jag nu är EBD och kan hålla tummarna för en CU?
Oklart, se om du kan ta bort eurobonus-nummer och sen lägg till det igen.

Oklart, se om du kan ta bort eurobonus-nummer och sen lägg till det igen.

Ska inte behövas. Jag fick en CU när jag hade en resa bokad som EBG på utvägen och blev EBD innan hemresan då jag direkt blev uppgraderad. Sen är ju uppgraderingarna i sig ett mysterium så det går nog inte att säga så mycket.

Toppen