Senaste nytt

Eurobonuspoäng vid codeshare

Det har hänt mig 2 gånger att jag har felaktigt nekats miles, första gången var hos Air Berlin Topbonus när jag hade flugit med LATAM och andra gången var hos Air Canada Aeroplan när jag hade flugit Thai Airways inrikes. I båda fallen skrev jag till dem igen och bifogade en skärmdump från deras egen webbsida med krediteringstabeller och ringade in aktuell bokningsklass. I båda fallen fick jag mina miles inom en vecka.

Flög SK på LH biljett för ca 2 veckor sedan (ARN - FRA). Dvs Codeshare, där SAS flög men på biljetten stod det LH.
Iofs i med full C, men det mappades direkt mot SK C och 2 000 poäng, catshing... på EB kontot.

Flög SK på LH biljett för ca 2 veckor sedan (ARN - FRA). Dvs Codeshare, där SAS flög men på biljetten stod det LH.
Iofs i med full C, men det mappades direkt mot SK C och 2 000 poäng, catshing... på EB kontot.
Det du beskriver behöver inte vara codeshare. Codeshare är när du åker med tex SK1234 men det står Lufthansa på flygplanet och flighten heter egentligen LH123. Att du har en LH-biljett men flyger SK är inte detsamma.

Snälla Agehall slå inte vilt på allt och alla, var lite positiv ibland...
Du missar poängen - det är extremt viktigt att vara korrekt när man pratar om dessa saker. Annars kommer någon annan läsa detta och lära sig fel saker. Vissa begrepp har en exakt betydelse och ska inte användas på fel sätt. Det du beskrev lät mer som att du bokat en SK-flight på en LH-biljett än att du faktiskt bokat LH codeshare på SK-metall.

Toppen