Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

jmr skrev:Fick just 40 000 poäng/pers i business för LN-RKPs avsaknad av wifi, den allmänt sämre kabinen och problem med två stolar. Första budet från kundtjänst var 30 000 poäng/pers men det fanns tydligen lite förhandlingsutrymme.Klicka för att utvidga...
Skickade du in en claim med alla de punkterna? Åkte själv den från IAD förra sommaren och blev då ombedd att göra det med separata claims för de olika felen, för mig jag fick 10+10+2/pers. Så riktigt dåligt bud då, även om jag var nöjd just då//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji41.png
 
emj84 skrev:Skickade du in en claim med alla de punkterna? Åkte själv den från IAD förra sommaren och blev då ombedd att göra det med separata claims för de olika felen, för mig jag fick 10+10+2/pers. Så riktigt dåligt bud då, även om jag var nöjd just dåKlicka för att utvidga...


Japp, jag skickade ett enda claim med en lista på alla problem, misstänker dock att de trasiga stolarna bidrog en hel del till den högre kompensationen.
 
emj84 skrev:Skickade du in en claim med alla de punkterna? Åkte själv den från IAD förra sommaren och blev då ombedd att göra det med separata claims för de olika felen, för mig jag fick 10+10+2/pers. Så riktigt dåligt bud då, även om jag var nöjd just dåKlicka för att utvidga...
Verkar ju väldigt stökigt att göra ett claim ”per fel”. De ser då inte till att uppmuntra enkelhet/lean hantering av saker och ting.
 
Agö skrev:Verkar ju väldigt stökigt att göra ett claim ”per fel”. De ser då inte till att uppmuntra enkelhet/lean hantering av saker och ting.Klicka för att utvidga...
Kan bara hålla med, men registrerade först en claim med allt men fick den då "underkänd" och stängd och fick registrera separata. Helheten med många fel på en gång försvinner precis som du påpekar. Precis som man vill ha mängdrabatt när man köper vill man få mängdkompensation//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji41.png
 
jmr skrev:Japp, jag skickade ett enda claim med en lista på alla problem, misstänker dock att de trasiga stolarna bidrog en hel del till den högre kompensationen.Klicka för att utvidga...



Agö skrev:Verkar ju väldigt stökigt att göra ett claim ”per fel”. De ser då inte till att uppmuntra enkelhet/lean hantering av saker och ting.Klicka för att utvidga...



emj84 skrev:Kan bara hålla med, men registrerade först en claim med allt men fick den då "underkänd" och stängd och fick registrera separata. Helheten med många fel på en gång försvinner precis som du påpekar. Precis som man vill ha mängdrabatt när man köper vill man få mängdkompensationKlicka för att utvidga...
Tja, det är ju det som är SAS varumärke, den konsekventa inkonsekvensen...
 
Ungefär hur långt innan brukar det bli offentligt vilket plan som är inplanerat på en rutt? (Sas longhaul)
 
Jag åkte i business 17 maj 2016 CPH-SFO, det blev ett plan av den gamla typen dvs kass IFE, Dåliga stolar och slitet. Var kan man se vilket plan man åkte med så här 2 år senare? Är det för sent för att få ersättning?
 
M.T skrev:Jag åkte i business 17 maj 2016 CPH-SFO, det blev ett plan av den gamla typen dvs kass IFE, Dåliga stolar och slitet. Var kan man se vilket plan man åkte med så här 2 år senare? Är det för sent för att få ersättning?Klicka för att utvidga...
Du har 2 månader på dig så du är för sent ute. På den tiden så var ju vissa med gammal hårdvara och inget man fick ersättning för. Denna tråd handlar om LN-RKP och det där är ju bara sas gamla business väl?
 
InTheWind skrev:När når månne SAS en break-even mellan alla kompensationer, badwill och en kabinuppgradering?Klicka för att utvidga...
Det har sagts från första början att detta plan inte ska uppgraderas och det används som reserv och är planerat att fasas ut senast nästa år.
 
palmen skrev:Det har sagts från första början att detta plan inte ska uppgraderas och det används som reserv och är planerat att fasas ut senast nästa år.Klicka för att utvidga...
Det förklarar månne registreringskoden: R(eserv)K(a)P(acitet). Synd att de köpt kärran för annars hade L(å)N)ad) också gått in. Sorry, kunde inte låta bli.
 
Daniel Larsson skrev:Måste vara billigare för sas att bara ta ut denna ur trafikKlicka för att utvidga...
Under inga omständigheter som helst.

De andra maskinerna går för fullt på långlinjerna och man behöver viss extrakapacitet för att kunna byta av, hålla serviceintervall och hålla viss beredskap för oförutsedda händelser såsom att New Yorkflyget blev omroutat till Boston här för någon vecka sedan. Dessutom har den här kärran LN-RKP visat sig i jämförelse med de andra A330 och A340 maskinerna vara väldigt pålitlig och välfungerande. Som reservmaskin har den helt enkelt gjort jobbet. Den tar passagerarna till deras destination. Nu kommer den att ersättas till 2019, gott så. Tills dess behöver SAS ha en långdistansmaskin som reservkärra och då är den här, som man redan äger, ett acceptabelt alternativ med tanke på den tid som är kvar.
 
Den flög till EWR idag och vi var med på rad 1. Ingen höjdare.
 
Nu blev resan bättre. Fick 120k för oss fyra som kompensation.
 
Back
Top