Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Även om jag inte dricker Gin så tilltalar denna tråd mig då en av mina akilleshälar är en god Tonic. Skulle uppskatta tips på bra/ovanliga/drickvärda Tonics som går att köpa i/till Sverige. Gärna online då jag inte bor i någon storstad med delibutiker runt hörnen.

Den bästa jag fått tag på hitintills måste nog vara Fentimans Eco-Tonic - även om den kostar lite för mycket för att vara "läsk". (125-160kr/litern)

Fentimans Tonic Water 125 ml - allt i vin, sprit och delikatesser
Fentimans Tonic Water 200 ml - allt i vin, sprit och delikatesser

Har ni tips på andra goda?

TIPS! Om ni någongång vill dricka något annat än Gin och Tonic kan jag recomendera Fentimans Rose Limonade, speciellt nu i sommarvärmen!

Fentimans Rose Limonade 500 ml - allt i vin, sprit och delikatesser
rose.PNG

Attachments

• Fentimans_Tonic__ater(1).JPG
    Fentimans_Tonic__ater(1).JPG
    31,8 KB · Visningar: 235
  • 125ml-Tonic-Water-green.jpg
    125ml-Tonic-Water-green.jpg
    32,4 KB · Visningar: 263
Last edited:
Även om jag inte dricker Gin så tilltalar denna tråd mig då en av mina akilleshälar är en god Tonic. Skulle uppskatta tips på bra/ovanliga/drickvärda Tonics som går att köpa i/till Sverige. Gärna online då jag inte bor i någon storstad med delibutiker runt hörnen.

Den bästa jag fått tag på hitintills måste nog vara Fentimans Eco-Tonic - även om den kostar lite för mycket för att vara "läsk". (125-160kr/litern)

Fentimans Tonic Water 125 ml - allt i vin, sprit och delikatesser
Fentimans Tonic Water 200 ml - allt i vin, sprit och delikatesser

Har ni tips på andra goda?

TIPS! Om ni någongång vill dricka något annat än Gin och Tonic kan jag recomendera Fentimans Rose Limonade, speciellt nu i sommarvärmen!

Fentimans Rose Limonade 500 ml - allt i vin, sprit och delikatesser
Visa bifogad bild 78326

Se om du kan hitta Nordic Tonic. Sagolik. Men inte till allt. Beror på vilken Ginsort som skvalpar i glaset.
Annars kör jag Fentimans och till någon sort kör jag Fever Tree Mediterranean.

Istället för att köra smaksatta tonic brukar jag smaksätta Ginen istället. Lite bökigare men jag tycker det blir en betydligt mycket bättre smak.
Tycker att det annars blir för mycket Grogg - Som i och för sig inte är fel, men det borde inte få gå som G T.
Kanske är gränsfall även med smaksatt Gin :p

Se om du kan hitta Nordic Tonic. Sagolik. Men inte till allt. Beror på vilken Ginsort som skvalpar i glaset.
Annars kör jag Fentimans och till någon sort kör jag Fever Tree Mediterranean.

Istället för att köra smaksatta tonic brukar jag smaksätta Ginen istället. Lite bökigare men jag tycker det blir en betydligt mycket bättre smak.
Tycker att det annars blir för mycket Grogg - Som i och för sig inte är fel, men det borde inte få gå som G T.
Kanske är gränsfall även med smaksatt Gin :p

Tack för tipset. Nu dricker jag ju som sagt enbart Tonic, skiter i att blanda ut den ;)

Skulle uppskatta tips på bra/ovanliga/drickvärda Tonics som går att köpa i/till Sverige. Gärna online då jag inte bor i någon storstad med delibutiker runt hörnen.

Jag har handlat från Delitea ett par gånger, mycket nöjd. https://www.delitea.se/läsk-cider-och-drinkmix/?q=Tonic&c=1595

Som innehavare av en pytteandel aktier i Ekobryggeriet (säljs i de flesta Ica-butiker också..;))rekommenderar jag självklart deras Tonic o läsk men det finns många andra spännande sorter och senast hittade Google en rabattkod åt mig..:cool:

Toppen