Senaste nytt

Diskussion om Code share vara eller icke vara

Ger Miles&Bonus alltså miles för alla bokningsklasser (dvs listar de alla bokstäver i alfabetet)? Isåfall kanske du är safe.
Business Class C, D, Z 200% minimum 1200
Economy A, J, Y, S, B, P 200% minimum 1200
Economy Discounted E, M, H, Q, V, W, U, K, L, T, G, O 100% minimum 600
Note: Miles cannot be earned in booking classes: I, R, X, N, F.

All airlines | Miles+Bonus

Som jag har förstått det så får man aldrig bokningsklasser I, R, X, N eller F så länge det handlar om revenue-biljetter.
 

Johan887

Ny medlem
Har en fråga gällande bifogad bild. Sista flighten är A380 från München till Miami, vilka kör denna sträcka - UA eller Lufthansa? Flyger ens UA A380 från München till Miami? Vågar man lita på denna info? Är en F revenue som ska bokas så vore surt om man missar alla förmåner osv som ingår pga. detta.
 

Attachments

  • AB970D21-A830-4CAE-8242-7B676101CD35.jpeg
    AB970D21-A830-4CAE-8242-7B676101CD35.jpeg
    57 KB · Visningar: 123

Senator

Moderator
Har en fråga gällande bifogad bild. Sista flighten är A380 från München till Miami, vilka kör denna sträcka - UA eller Lufthansa? Flyger ens UA A380 från München till Miami? Vågar man lita på denna info? Är en F revenue som ska bokas så vore surt om man missar alla förmåner osv som ingår pga. detta.

Var dök denna up? Är det som United.com? Vad står när du klickar på ”Show booking classes”?
 

Dr. Miles

Expert
Har en fråga gällande bifogad bild. Sista flighten är A380 från München till Miami, vilka kör denna sträcka - UA eller Lufthansa? Flyger ens UA A380 från München till Miami? Vågar man lita på denna info? Är en F revenue som ska bokas så vore surt om man missar alla förmåner osv som ingår pga. detta.
Det står "operated by Lufthansa".
 

Johan887

Ny medlem
Senator: På Lufthansa.com. Klass A.

Så kan jag räkna med alla förmåner som Lufthansa tillhandahåller (transfer Sthlm osv) och tjänar jag miles enligt Lufthansa eller är det United?
 
Last edited:

Johan887

Ny medlem
Hos Star Alliance tjänar du alltid enligt operating carrier och det är det som är problemet eftersom du inte vet bokningsklass där.
Så jag ska utgå från noll förmåner trots att det står A klass på Lufthansa.com? Kan man ringa Lufthansa och fråga?

Fattar inte varför flighten inte dyker upp som ren Lufthansa flight när man bokar på självaste hemsidan.
 

Senator

Moderator
Så jag ska utgå från noll förmåner trots att det står A klass på Lufthansa.com? Kan man ringa Lufthansa och fråga?

Fattar inte varför flighten inte dyker upp som ren Lufthansa flight när man bokar på självaste hemsidan.

Nej det skall du inte. Jag hinner inte förklara detta i detalj just nu, men skall försöka senare i kväll eller under morgondagen.

Jag har bokat A-klass med United där Lufthansa är operating carrier i First. Så mao, sitter i Lufthansa First, besöker FCT och dyl.

Vi har fått höra om ett problemfall: Swiss First bokat på United ticket stock med United code share. Där har gäster nekats access till FCL i ZRH. Dock enkelt att kringgå.

MEN, jag är tveksam om Lufthansa skulle betala transporten till/från Arlanda eftersom Lufthansa Sverige troligtvis inte kan inräkna denna i sina siffror, så det finns inget incitament att bjussa på transport.
 

Johan887

Ny medlem
Nej det skall du inte. Jag hinner inte förklara detta i detalj just nu, men skall försöka senare i kväll eller under morgondagen.

Jag har bokat A-klass med United där Lufthansa är operating carrier i First. Så mao, sitter i Lufthansa First, besöker FCT och dyl.

Vi har fått höra om ett problemfall: Swiss First bokat på United ticket stock med United code share. Där har gäster nekats access till FCL i ZRH. Dock enkelt att kringgå.

MEN, jag är tveksam om Lufthansa skulle betala transporten till/från Arlanda eftersom Lufthansa Sverige troligtvis inte kan inräkna denna i sina siffror, så det finns inget incitament att bjussa på transport.

Ah ok. Poängen o limon iofs inte viktigast men vill gärna åka upper deck och ta del av allt annat som ingår.
 
Toppen