Senaste nytt

Sökes: Bonusresa med SAS Eurobonus, Nära Nice -> Italien

Hmm. Jag är rätt flexibel i resandet. Om man tar sig sig Turin eller Milano, går det att hitta något där? Eller kan man tänka sig någon annan flygplats?
Bekymret är att ingen av dessa flygplatser är hubb för ett Star Alliance-bolag. Det innebär per definition att du måste norrut till någon av hubbarna för att sedan vända och åka söderut igen. Och då är vi där med 06:50-18:50 igen. Nice likaså, ingen Star Alliance-hubb så att byta ort kommer inte hjälpa dig såvida du inte vill åka till det härliga stället Zürich och sola och bada vid Zürichsjön eller bada i Main i Frankfurt.

Hmm. Jag är rätt flexibel i resandet. Om man tar sig sig Turin eller Milano, går det att hitta något där? Eller kan man tänka sig någon annan flygplats?
Problemet är att du vill resa med *A mellan små orter där *A är väldigt svaga. Det gör att du kommer ha svårt att hitta något alls skulle jag säga. @Agö's förslag om LCC är nog ditt bästa val.

Edit: LOL - tre samtidiga svar som i princip säger samma sak :)

Super gubbar. De tre svaren gjorde ju beslutsprocessen mycket enklare! Det är helt klart rimligare att ta något nära med tåg eller bil. Como och Garda älskar. Cinqi terre (eller hue ser stavas är också mkt najs). Funderar på om inte maggiorosjön kan vara ett bra ställe att prova. Om man har bil kör man förbi Barolo som också är ett favoritställe för mig :)

Sidofråga men har någon av er koll på hyrbil i Frankrike, kan man lämna i Italien alternativt är det ok att köra i Italien. Antar att det skiljer mellan bolag också :)

Catania (Sicilien):

upload_2018-7-24_15-9-6.png

Olbia (Sardinien):

upload_2018-7-24_15-11-5.png

Neapel (fastlandet):

upload_2018-7-24_15-11-58.png

Ja, det har jag gjort. Brukar bli ett rätt saftigt s.k. envägstillägg men kan säkert vara smidigt ändå om man har kort om tid vilket du har.

Jag kollade upp det! Billigaste var ca 400€. Då tror jag faktiskt det är bättre att ta tåg till typ Genua från Nice och hyra bilen där. Envägsavgift att lämna på annan flygplats var typ på 50-80€

Toppen