christianboazo1235
New member
Läst 21 sidor i denna tråd nu men hittar inget svar. Om man fått en voucher och efter det säger upp sitt amex-premium, visst har man kvar vouchern?
Svaret står i första inlägget i tråden. (Ja, du får behålla vouchern)christianboazo1235 skrev:Läst 21 sidor i denna tråd nu men hittar inget svar. Om man fått en voucher och efter det säger upp sitt amex-premium, visst har man kvar vouchern?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Uppenbarligen har du inte läst speciellt noga - svaret står i första inlägget i tråden. (Ja, du får behålla vouchern)Klicka för att utvidga...
Man lär sig så länge man lever.christianboazo1235 skrev:Läst 21 sidor i denna tråd nu men hittar inget svar. Om man fått en voucher och efter det säger upp sitt amex-premium, visst har man kvar vouchern?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Om du har fått en voucher och sen säger upp kortet så är vouchern fortfarande giltig, precis som om du skulle haft kvar ditt Amex.Intervju: Martin Wassborn på SAS EuroBonus - BusinessClass.seKlicka för att utvidga...
Berglund skrev:Det tar ju rimligtvis minst ett dygn innan Amex system inser att du har spenderat över gränsen och därefter triggar och skickar över informationen till SAS system att du nu erhållit en voucher. Kan inte tänka mig att Amex skulle göra tätare körningar av den datan än 24 timmarsfrekvens. Minst ett dygn!Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Ryktet säger att du numera blir debiterad för den högsta klass du reser i på ut- resp hemresan. Dvs reser du i business på utresan och First på hemresan får du betala för business+First.Klicka för att utvidga...
Bankiren skrev:Jag vet att man kan ändra biljetter genom att ringa till kundtjänsten, men jag undrar om man kan avboka direkt via SAS hemsida?Vi planerar en resa för 4 personer till USA (LAX eller SFO) i maj-juni nästa år, och just nu finns bara biljetter i plus. Min tanke är att preliminärboka plusbiljetterna och sedan avboka dessa när/om det släpps business. Om det går att avboka, visst kommer vouchern och poängen tillbaka omgående?Klicka för att utvidga...
Ja, om det är enbart SASflyg och bokat online på SAS så går det att avboka online också. Poängen och vouchern kommer tillbaks direkt.Bankiren skrev:Jag vet att man kan ändra biljetter genom att ringa till kundtjänsten, men jag undrar om man kan avboka direkt via SAS hemsida?Vi planerar en resa för 4 personer till USA (LAX eller SFO) i maj-juni nästa år, och just nu finns bara biljetter i plus. Min tanke är att preliminärboka plusbiljetterna och sedan avboka dessa när/om det släpps business. Om det går att avboka, visst kommer vouchern och poängen tillbaka omgående?Klicka för att utvidga...
MrDollar skrev:Stämmer. Dock kan det ta lite lägre tid från mobilsidan, avboka via en dator så kommer poäng och voucher tillbaka asapKlicka för att utvidga...
Canadien skrev:Poängen och vouchern kommer tillbaks direkt.Klicka för att utvidga...
Måste du avboka då? Annars fungerar det för det mesta bra att bara boka om online.Bankiren skrev:Perfekt, och pengarna för skatter och bränsletillägg kommer in efter några dagar till samma kort som bokningen skedde med? Brukar biljetterna som avbokas också bli tillgängliga direkt?Om jag skulle boka 4 biljetter nu för avresa den 29 maj (finns t ex 4 biljetter i plus) och sedan bara för sakens skull bokar hemresan den 30 maj, kan jag enbart avboka hemresan sedan när det finns biljetter längre fram? Eller måste resan i helhet avbokas? Biljetterna i juni har nämligen inte släppts ännu.Klicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Måste du avboka då? Annars fungerar det för det mesta bra att bara boka om online.Klicka för att utvidga...
Det funkar. Men bara om du ska boka om en befintlig tur och retur. Det går t ex inte att boka om en enkel till en tur och retur online.Bankiren skrev:Om det funkar, så är det en mycket smidigare lösning.Klicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Det funkar. Men bara om du ska boka om en befintlig tur och retur. Det går t ex inte att boka om en enkel till en tur och retur online.Klicka för att utvidga...
Det ska funka att göra online!Bankiren skrev:Min tanke är att boka en tur och retur, och sedan försöka justera hemresedatumet samt bokningsklass när det släpps bättre biljetter.Klicka för att utvidga...
Även för Diamond?Andreas Ekman skrev:Nu tar Tallin betalt för att göra ändringar.150:-/personJag frågade om det stämde då det var kostnadsfritt för ett tag sen.Hon bekräftade att ändringar bar kostnadsfria för ett tag sen men dom nya rutinerna säger att ändringar kostar.Klicka för att utvidga...