Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

matski

Medlem
Uppenbarligen har du inte läst speciellt noga - svaret står i första inlägget i tråden. (Ja, du får behålla vouchern)

Gick med i Businessclass.se för att lära mig nya saker om att maximera sitt resande, från de som är mer expert på att hitta bra deals än jag. Verkade först vara en bra idé. När jag sedan, som total nybörjare på bonusresor, ställde helt adekvata frågor så var det tydligen någon eller några "experter" som huserar på detta forum som, i stället för att hjälpa en nykomling, ville visa hur duktig man är genom att återkoppla drygt och agera översittare med halvspydiga kommentarer. Det gjorde att jag har avstått forumet ett antal månader. Ny inloggning idag och vad är det första jag får se, jo, samma trevliga jargong igen. Om jag inte missminner mig helt så är författaren densamma som sist, vad härligt välkomnande det känns...
 

Dr. Miles

Expert
Läst 21 sidor i denna tråd nu men hittar inget svar. Om man fått en voucher och efter det säger upp sitt amex-premium, visst har man kvar vouchern?
Man lär sig så länge man lever.
Men jag trodde att jag var övertydlig i mitt första inlägg för att det var många som frågade om samma sak. Inte bara i det här årets tråd, utan även i tidigare års trådar.


Gillar man inte att läsa en viss medlems inlägg så det går bra att ignorera medlem X.
Bara klicka på den medlemmens namn och välj "ignorera".
http://www.businessclass.se/forum/threads/funktion-ignorera-medlem-x.24197/

Att fortsätta tjafsa om hur andra skriver är inte speciellt konstruktivt.
 

palmen

Moderator
Det var nog rätt lägligt med 5h nertid på sidan när detta drog igång.
Inlägg har raderats och redigerats då man diskuterat person och inte sak. Ber alla tänka på att ha en god ton till varandra och kanske tänka efter en extra gång innan man skriver om det kanske går att skriva på ett "mjukare" sätt.
Som vanligt gäller att tycker ni att något är olämpligt på forumet så ska det anmälas till en Moderator som kommer att titta på det. Att börja diskutera person och anklaga folk i forumet tjänar ingen på.

/Moderator
 
Det tar ju rimligtvis minst ett dygn innan Amex system inser att du har spenderat över gränsen och därefter triggar och skickar över informationen till SAS system att du nu erhållit en voucher. Kan inte tänka mig att Amex skulle göra tätare körningar av den datan än 24 timmarsfrekvens. Minst ett dygn!

Sist jag frågade AMEX sa de att SAS uppdaterar på måndagar. Om det stämmer eller inte vet jag inte men i så fall kan det ta upp till en vecka.
 

jazzman

Medlem
Ryktet säger att du numera blir debiterad för den högsta klass du reser i på ut- resp hemresan. Dvs reser du i business på utresan och First på hemresan får du betala för business+First.

Detta kan jag bekräfta för egen del - bokade för ett par dagar sedan Lufthansa First ena vägen och Business hem, och blev då debiterad 130k totalt istället för tidigare 150k som tidigare.
 

Bankiren

Medlem
Jag vet att man kan ändra biljetter genom att ringa till kundtjänsten, men jag undrar om man kan avboka direkt via SAS hemsida?

Vi planerar en resa för 4 personer till USA (LAX eller SFO) i maj-juni nästa år, och just nu finns bara biljetter i plus. Min tanke är att preliminärboka plusbiljetterna och sedan avboka dessa när/om det släpps business. Om det går att avboka, visst kommer vouchern och poängen tillbaka omgående?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen