Senaste nytt

Ta med egen dryck ombord för konsumtion?

Min enda (tack och lov) longhaul i ECO på länge AMS-MEX smugglade jag med 3 st 5 cl flaskor Chivas i min necessär för att få lite kul till filmen...
Brukar du smuggla in egen sprit på krogen också för att dricka? Eller flög du med ett bolag utan servering av starkdrycker?

Det finns gott om ställen där det är vanligt att man kan välja att ta med eget vin till restaurangen, eller beställa ur restaurangens sortiment.
Väljer man att ta med eget vin så får man betala en serveringsavgift, men då ingår glas, servering, ishink eller vad som kan tänkas behövas.
Inte det minsta konstigt egentligen, och rätt praktiskt.
Självfallet förbjudet i Sverige. Medhavt vin måste vara så oerhört mycket farligare än det man köper på krogen...

Man kan också jämföra med att ta med några öl till hotellrummet istället för att köpa från minibaren eller roomservice.
Det tycker jag inte, då det faktiskt är servering i flygplanet, precis som på en pub.

Men visst, är man snål och vill spara lite pengar för att kunna köpa ytterligare ett linne så kan man ju göra så.

Jeg er forundret over at ingen ser ut til å forstå at det er en sammenheng mellom konsum av medbrakt alkohol og unruly passengers. Det er en grunn til at regelverket i Skandinavia er som det er.
Det er en tendens til økende problem med vold og trusler ombord i fly, og i de fleste tilfellene er rusmidler eller alkohol involvert og veldig ofte er det medbrakt alkohol som er konsumert.

Det finns gott om ställen där det är vanligt att man kan välja att ta med eget vin till restaurangen, eller beställa ur restaurangens sortiment.
Väljer man att ta med eget vin så får man betala en serveringsavgift, men då ingår glas, servering, ishink eller vad som kan tänkas behövas.
Inte det minsta konstigt egentligen, och rätt praktiskt.
Självfallet förbjudet i Sverige. Medhavt vin måste vara så oerhört mycket farligare än det man köper på krogen...

Helt OK på många krogar i Sverige men då som du säger med en "korkavgift"

Toppen