Tonton
Medlem
På den berömda Austinflighten blandades det med taxfree-sprit utan repressalier![]()
Det var dock några gånger som viss pax blev tillsagda på skarpen pga medhavd alkohol. Med det sagt, inga repressalier
På den berömda Austinflighten blandades det med taxfree-sprit utan repressalier![]()
Menade hon att du inte fick ha med taxfreealkohol i väskan?I Norwegians fall så föll det på följande:
Hon som i detta fall var Norwegians personal förutsatte väl att jag var någon sorts charterturist som hette Johnny och hade hela väskan full med öl och linnen. Själv förutsatte jag ingenting men konstaterade att hon var både otrevlig och inkompetent.
Till slut kom vi dock överrens om två saker: att hon inte fick öppna min väska och att vi inte tyckte om varandra. Fair enough.
Jag vet faktiskt inte vad hon menade. Kanske fick hon för sig att jag satt och smygsöp (jag var helt nykter), men hon fortsatte tjata om att hon ville ha ölen trots att jag berättade att de låg i väskan och var oöppnade. Jag höll henne rätt kort när hon var otrevlig så det övergick i något som liknande ett försök i att hon skulle hävda sig. (Hon misslyckades.)Menade hon att du inte fick ha med taxfreealkohol i väskan?
Märkligt.Jag vet faktiskt inte vad hon menade. Kanske fick hon för sig att jag satt och smygsöp (jag var helt nykter), men hon fortsatte tjata om att hon ville ha ölen trots att jag berättade att de låg i väskan och var oöppnade. Jag höll henne rätt kort när hon var otrevlig så det övergick i något som liknande ett försök i att hon skulle hävda sig. (Hon misslyckades.)
Inte på de sträckor jag har flugit med dem.På norwegian sier de både på engelsk og skandinavisk at det ikke er lov med medbrakt alkohol før serveringen starter. Da et det unødvendig å spørre om det senere er det ikke ?
Det var inget sådant utrop på den flighten. Hade det varit det så hade jag inte frågat om det, eftersom jag ju då hade vetat om att det inte var tillåtet.På norwegian sier de både på engelsk og skandinavisk at det ikke er lov med medbrakt alkohol før serveringen starter. Da et det unødvendig å spørre om det senere er det ikke ?
Nu är det jag som kanske inte förstår norskan här, men får man dricka medhavd alkohol efter serveringen startat?På norwegian sier de både på engelsk og skandinavisk at det ikke er lov med medbrakt alkohol før serveringen starter. Da et det unødvendig å spørre om det senere er det ikke ?