Senaste nytt

Ta med egen dryck ombord för konsumtion?

I Norwegians fall så föll det på följande:

Hon som i detta fall var Norwegians personal förutsatte väl att jag var någon sorts charterturist som hette Johnny och hade hela väskan full med öl och linnen. Själv förutsatte jag ingenting men konstaterade att hon var både otrevlig och inkompetent.
Till slut kom vi dock överrens om två saker: att hon inte fick öppna min väska och att vi inte tyckte om varandra. Fair enough.
Menade hon att du inte fick ha med taxfreealkohol i väskan?

Menade hon att du inte fick ha med taxfreealkohol i väskan?
Jag vet faktiskt inte vad hon menade. Kanske fick hon för sig att jag satt och smygsöp (jag var helt nykter), men hon fortsatte tjata om att hon ville ha ölen trots att jag berättade att de låg i väskan och var oöppnade. Jag höll henne rätt kort när hon var otrevlig så det övergick i något som liknande ett försök i att hon skulle hävda sig. (Hon misslyckades.)

Jag vet faktiskt inte vad hon menade. Kanske fick hon för sig att jag satt och smygsöp (jag var helt nykter), men hon fortsatte tjata om att hon ville ha ölen trots att jag berättade att de låg i väskan och var oöppnade. Jag höll henne rätt kort när hon var otrevlig så det övergick i något som liknande ett försök i att hon skulle hävda sig. (Hon misslyckades.)
Märkligt.

På norwegian sier de både på engelsk og skandinavisk at det ikke er lov med medbrakt alkohol før serveringen starter. Da et det unødvendig å spørre om det senere er det ikke ?

• Gilla
Reactions: pep
På min senaste norwegianflight så satt paret framför och delade på en enliters taxfreebaileys (ja, de var givetvis britter) redan från start. Jag vill egentligen inte sprida stereotyper, men de var urtypen för "Harry med linnet"; frun med gipsad fot och mannen med gladpacksinslagen arm (pga ny tatuering).

Efter ett tag så kom en av flygvärdinnorna och sa åt dem att det var absolut förbjudet att dricka medhavd alkohol, och att de kunde bli polisanmälda för det, men om de slutade omedelbart så skulle hon hålla tyst om det. De slutade omedelbart.

På norwegian sier de både på engelsk og skandinavisk at det ikke er lov med medbrakt alkohol før serveringen starter. Da et det unødvendig å spørre om det senere er det ikke ?
Det var inget sådant utrop på den flighten. Hade det varit det så hade jag inte frågat om det, eftersom jag ju då hade vetat om att det inte var tillåtet.

Toppen