Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Priserna som visas stämmer inte med vad som står på United ,ex Asien 75K, visas som 84K på SAS?
Uniteds priser har aldrig varit dom rätta.
Uniteds är bara ett verktyg för att se ev tillgänglighet.
Sen fick man kolla själv i listan på sas eller ringa in för att veta rätt poängpris om man inte viste innan. Tex Star Alliance i bizz till USA kostar 110k utan ev rabatt och 150k till Asien utan rabatt
Uniteds kan även visa platser i bizz men till olika poängpris. Bara vissa priser som ev gäller tillgänglighet för eurobonus

Last edited:
Bumpar tråden lite:
Hur kort inpå kan man boka en bonusresa? Finns det något minimum i tid eller är det tillgängligheten som styr bara?

Priserna som visas stämmer inte med vad som står på United ,ex Asien 75K, visas som 84K på SAS?
Priserna, i poäng, på Uniteds sida stämmer alldeles utmärkt. Men bara om du betalar med Uniteds Mileage Plus-poäng, och bara då.

Tänk så här: om Ica säljer ett grönt äpple för 103 kr per kilo så innebär det ingen garanti för att Coop också säljer ett grönt äpple för 103 kr per kilo, eller ens att Coop säljer gröna äpplen.

Tänk så här: om Ica säljer ett grönt äpple för 103 kr per kilo så innebär det ingen garanti för att Coop också säljer ett grönt äpple för 103 kr per kilo, eller ens att Coop säljer gröna äpplen.
Jag brukar tänka att det är olika ”valutor” vi pratar om, även om båda heter poäng (eller miles). Det är lite som att det finns svenska, norska, danska och isländska kronor. Bara för att ett äpple kostar en viss summa i svenska kronor så kan man inte räkna med att det på Island kostar lika många kronor i isländsk valuta.

Jag brukar tänka att det är olika ”valutor” vi pratar om, även om båda heter poäng (eller miles). Det är lite som att det finns svenska, norska, danska och isländska kronor. Bara för att ett äpple kostar en viss summa i svenska kronor så kan man inte räkna med att det på Island kostar lika många kronor i isländsk valuta.
Ja helt rätt. Men det kan vara en pedagogisk utmaning att då försöka förklara att man inte kan växla mellan valutorna så jag försöker undvika just valutatänket när jag ska förklara hur det fungerar för någon som inte är insatt.

Jag tycker det framgår rätt tydligt i de fina guider som finns hur detta fungerar, men det är ju som vanligt...

Wohoo, hittar IAH-PTY-SJO i thanksgiving-veckan i business med Air china och copa. Jag har tyvärr bara 140K eurobonus-poäng, men 2 Amex CT.
Det borde betyda att jag kan ringa Tallinn när de øppnar och boka detta väl för 100K poäng? Hoppas inte skatterna är jobbigt høga bara...

Toppen