Glenn E skrev:Sträcka: PVG-CPHDatum: 2018-06-20Från kabinklass: PlusTill kabinklass: BusinessBud: 2700 SEK (lagsta)Bid strength: A bit lowEurobonusstatus: EBDHur långt i förväg anmälde du omuppgradering:2 veckorGick uppgradering igenom:NEJ, 36 h innan.Gott om platser lediga i alla klasser pa detta flyg.Ingen CU heller vad det verkar.Klicka för att utvidga...
Det oekar saekert chanserna med ett hoegre bud.bankb skrev:Har ett bud inne på CPH-PVG i juli T/R. Frågan är om det är värt att höja buden för att få till en uppgradering.Klicka för att utvidga...
Glenn E skrev:Det oekar saekert chanserna med ett hoegre bud.Det beror vael paa hur mycket det aer vaert foer en sjaelv.PVG - CPH aer ju ett dagflyg .Daer kom CU mejlet!Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Nu har du nog fått det lite fel angående antal business stolar på RKP. Det är inte 52 stolar business på det planet (är 32 på A330). Det brukar vara högre försäljning i plus än business, där det finns 56 platser, på RKP finns det bara 28 stycken.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Med andra ord vet du inte. Vad SAS säljer och hur många platser som faktiskt finns är inte samma sak. Jag kan också räkna, men jag försöker att vara noga med att inte dra felaktiga slutsatser av mins resultat.Klicka för att utvidga...
Nej RKP har inte 10 rader business, kommer jag ihåg rätt är det 6 rader i främre och 2 i bakre kabinen, dvs 48 platser business.Martin S skrev:A330 har 32 business-säten, 8 rader á 1,2,1 config. A340 har 40 i 10 rader 1,2,1 config. RKP har 10 rader med 2,2,2 config vilket iallafall jag får till 60. Hur är då mitt påstående om att RKP har 20 extra business-stolar fel?Resan var ju ursprungligen planerad med en A330, dvs 32 business-säten. Om det då finns 3-4 lediga platser att välja på när man bytt plan 2 dagar innan avgång så har man antingen överbokat med 24-25 businessplatser eller blockerat dem av andra skäl. Businesskabinen var iallafall full när planet gick. Fine, klart att jag inte VET. Men att det skulle vara en felaktig slutsats vet jag inte riktigt om jag håller med om.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Nej RKP har inte 10 rader business, kommer jag ihåg rätt är det 6 rader i främre och 2 i bakre kabinen, dvs 48 platser business.SAS byter mig veterligen inte plan till RKP för att sälja extra platser i C. De måste ju då gratis uppgradera up till 21 pers från plus om pluskabinen är full. När RKP användes till LAX nyligen så var det för att två maskiner stod trasiga i Hong Kong och RKP körde minst 2 vändor dit och sen 1 vända till LAX. Alternativet hade varit att ställa in någon flight, hade det varit bättre?Klicka för att utvidga...
OK, så du gillar att åka 2-4-2 i Business då antar jag. Skulle alla dagar i veckan väljs RKP framför United om det inte är deras nya 77W.Martin S skrev:Helt rätt, tankevurpa av mig helt enkelt, tittade på en gammal seatmap!Men ja, att bli ombokad till exempelvis UAL vetetusan om det inte hade varit bättre än RKPKlicka för att utvidga...
Budar man i pengar så gör de en reservation ifall budet skulle gå igenom och att det faktiskt då finns pengar att ta för dem.bankb skrev:Har en Plusgrade på en resa CPH-PVG nu på lördag, från Plus till Business. Inte fått svar på själva uppgraderingen än. Men såg idag att jag hade ett reserverat belopp från SAS på mitt Amex som ungefär stämmer överens med det jag budat för både utresan och hemresan.Någon mer som har sett detta på era kort i samband med att ni haft bud inne?Klicka för att utvidga...