Senaste nytt

10 extra poäng per 100 kronor med SAS Mastercard i Juli 2018

Vet att jag fått mailet men kommer inte ihåg om jag klicka eller inte. Får väl se nu imorgon efter lunchköpet.

Testade att genomföra ett köp via Paypal den 1 juli för att testa att kampanjen fungerar. Var nog att välja så att valutan blev $. Trots detta har jag endast fått 15 Eurobonus-poäng per 100 kronor. Någon som fått de utlovade 30 poängen/100kr?

Testade att genomföra ett köp via Paypal den 1 juli för att testa att kampanjen fungerar. Var nog att välja så att valutan blev $. Trots detta har jag endast fått 15 Eurobonus-poäng per 100 kronor. Någon som fått de utlovade 30 poängen/100kr?
Kan det vara så att man får de extrapoängen efter avslutad kampanj?

Hmm, då är det märkligt att du fick bara 15 poäng per 100 SEK.
Det enda jag kan tänka mig som förklaring är att transaktionen av någon anledning inte noterats som ett köp i utländsk valuta och av denna anledning endast gett 15 poäng per 100 SEK...och då inte heller triggat kampanjen.

Tror extrapoängen kommer efter.
Har handlat för ca 160kr i utländsk valuta men bara fått 33 poäng. Ska ha anmält mig till kampanjen vad jag kan minnas iaf.

Det enda jag kan tänka mig som förklaring är att transaktionen av någon anledning inte noterats som ett köp i utländsk valuta och av denna anledning endast gett 15 poäng per 100 SEK...och då inte heller triggat kampanjen.
Pratade med kundtjänst angående de saknade poängen och fick följande svar via mail:

"Hej!

Tack för ett trevligt samtal!

Vi åtgärdar de extrapoängen för paypal nu. Det är ett systemfel då det går in som svenskbetalning trots utländsk, just med paypal. Så jag har därför lagt en bevakning på dina två resterande transaktioner på paypal och kommer överföra de extrapoängen när vi ser att de transaktionerna blivit bokförda inom ett par dagar.

Trevlig sommar!"

Toppen