Jag har ett par gånger blivit efter debiterad för att jag inte tankat ordentligt i både Danmark (ett par gånger) och Sverige (en gång). I samtliga fall har fotad kopia av kvittot räckt för att bli av med debitering. Så det är definitivt en bra idé att spara kvittot om inte annat.Jag har flera gånger (utomlands) varit med om att de vill se tankkvittot vid återlämning för att se att man tankat och att man gjort det nära återlämningen.
För att återgå till frågan om plugin-hybrider, så har jag fått ett antal sådana, av olika modeller, från olika stationer. I inget fall har de haft mer än ~20% laddning när jag hämtat ut dem. Att man som kund inte förväntas lämna tillbaka en hybrid (eller ren elbil) med fulladdat batteri är rimligt, eftersom det rent praktiskt kan vara svårt (jämfört med att tanka på närmaste mack). Men jag skulle tycka att det vore trevligt ifall hyrfirman själva laddade upp bilarna, så att de lämnades ut med fullt batteri...
Felaktigt debiterad , scam? Eller har de bara lyckats fylla upp fullt trots att du tankat just fullt? Det går ju alltid att skvätta i lite till om man kört runt hörnet o tanken har fått sätta sig.Jag har ett par gånger blivit efter debiterad för att jag inte tankat ordentligt i både Danmark (ett par gånger) och Sverige (en gång). I samtliga fall har fotad kopia av kvittot räckt för att bli av med debitering. Så det är definitivt en bra idé att spara kvittot om inte annat.