Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

Varför svara om du inte är det minsta intresserad? Jag brukar få väldigt trevliga och hjälpsamma svar av andra, även på "dumma" frågor.
Jag gav dig ett väldigt hjälpsamt svar - all information du behöver för att själv ta reda på det du vill. Jag förstår inte varför du anklagar mig för att vara forumpolis på grund av det. Om du är för okunnig för att räkna själv så står allt du behöver för att lära dig i länken jag postade och är du för lat för att göra det, well, då får du vänta på att någon annan gör jobbet åt dig.

Din kommetar var mer anklagande än @agehalls, i alla fall så jag tycker...

Jag tycker också att du kastar sten i ett glashus. Att @agehall ibland uttrycker sig något kort betyder inte att han är ovänlig eller agerar forumpolis. Om du läser genom en massa inlägg på forumet så tillhör @agehall en av medlemmarna som har tillfört mest kunskap och erfarenheter på forumet. Genom att länka till ett inlägg som du direkt kan ha nytta av är det snudd på oförskämt att anklaga honom för att inte vilja hjälpa till. Det borde väl ändå ligga i ditt eget intresse att kunna räkna ut hur mycket poäng det ger med olika resekombinationer. Om det sedan dessutom någon som har ett fördigt svar är det ju inget som hindrar att du får reda på det, men inget som skall tas för givet. Lycka till i fortsättningen och hoppas på en trevlig ton så får du ut max av detta forum.

Hej
Jag ser bara resor med Swiss dotterföretag Edelweiss (till Kapstaden och Buenos Aires i business class med denna promotion) som inte tillgör Star Alliance och ger så inga poöng till SAS Eurobonus

Har hittat en trip för mig, brorsan och pappa på hans 60 årsdag.
Dock vill jag ha ett längre transit än vad som visas på Swiss sida... vill nämligen hinna med Porsche körning.

Är det att ringa till LH/Swiss som gäller?
Det är LH på utresan och Swiss på hemresa. Resa avser till Shanghai där vi kommer hälsa på kompis sedan länge till pappa.
Swiss hem innebär att vi klarar visumregler för Kina också.

ITA matrix har biljetten med giltig fare, men som sagt, dyker inte upp på Swiss.com eller Lufthansa.com, blir till att ringa då? Vill undvika en resebyrå.

Har hittat en trip för mig, brorsan och pappa på hans 60 årsdag.
Dock vill jag ha ett längre transit än vad som visas på Swiss sida... vill nämligen hinna med Porsche körning.

Är det att ringa till LH/Swiss som gäller?
Det är LH på utresan och Swiss på hemresa. Resa avser till Shanghai där vi kommer hälsa på kompis sedan länge till pappa.
Swiss hem innebär att vi klarar visumregler för Kina också.

ITA matrix har biljetten med giltig fare, men som sagt, dyker inte upp på Swiss.com eller Lufthansa.com, blir till att ringa då? Vill undvika en resebyrå.
Ring in så borde de kunna lösa detta.

Toppen