Senaste nytt

Flygskatten nu bestämd

Nu har jag inte läst hela den där rapporten, men tog den verkligen hänsyn till bränslet som går åt för start/landning? Det kommer ju äta upp en hel del av vinsterna med att tanka mindre och mellanlanda...
Ja, det var medräknat. Finns "badkarskurva" som visar var bästa effektiviteten ligger. Det är väl just starten med helt fulltankat plan för ultralonghaul som ger nackdelar med att flyga så långt.

Nu har flygskatten skördat ännu ett offer, Norwegian öppnar linjen Arlanda - Orlando från och med 29 oktober. Eller vänta nu, de öppnar en linje trots flygskatten, detta kan väl inte vara rätt?

Pressmeddelanden - Norwegian
Norwegian öppnar också Arlanda till Tallin i oktober. Man utökar även antalet avgångar till och från Nice, Larnaca, Budapest, Marrakech, Tel Aviv, Krakow, Palma, Malaga, Dubai, London, Riga och Vilnius.

Norwegian öppnar också Arlanda till Tallin i oktober. Man utökar även antalet avgångar till och från Nice, Larnaca, Budapest, Marrakech, Tel Aviv, Krakow, Palma, Malaga, Dubai, London, Riga och Vilnius.
Ojdå, men jag har ju läst här att flygskatten var början till slutet för avgångar från Arlanda samt en lägre BNP för Sverige. Jag tar fram popcornen och väntar på en förklaring hur detta går ihop.

Ojdå, men jag har ju läst här att flygskatten var början till slutet för avgångar från Arlanda samt en lägre BNP för Sverige. Jag tar fram popcornen och väntar på en förklaring hur detta går ihop.
Enligt press info från Norwegian så har flygskatten medfört nedläggning av linjer MEN då de har beställt och erhållit nya flygplan så måste de flyga med.

Kombinationen skatter och marknadsekonomi ger konstiga beteenden

Enligt press info från Norwegian så har flygskatten medfört nedläggning av linjer MEN då de har beställt och erhållit nya flygplan så måste de flyga med.

Du tycker man skall lita på vad Norwegian säger i detta fallet?

Du menar att de flygplan som de beställt BARA kan flyga på Arlanda och tex inte kan användas på Kastrup (dit folk vallfärdar från den 1a april)? Med tanke på alla domedagsprofetior från vissa här så vore ju det enda rimliga av Norwegian att inte öppna något nytt alls från Arlanda utan bara från Oslo och Köpenhamn.

Jag tycker att det är fantastiskt att Norwegian offrar sig för det svenska folket så att vi kan få tillgänglighet till Orlando ett par gånger i veckan.

En oerhörd samhällsinsats. Mycket ansvarsfullt och omtänksamt. :p (OBS Ironi!)

Nu har flygskatten skördat ännu ett offer, Norwegian öppnar linjen Arlanda - Orlando från och med 29 oktober. Eller vänta nu, de öppnar en linje trots flygskatten, detta kan väl inte vara rätt?

Pressmeddelanden - Norwegian

Du menar att de flygplan som de beställt BARA kan flyga på Arlanda och tex inte kan användas på Kastrup (dit folk vallfärdar från den 1a april)? Med tanke på alla domedagsprofetior från vissa här så vore ju det enda rimliga av Norwegian att inte öppna något nytt alls från Arlanda utan bara från Oslo och Köpenhamn.
Bland det bästa jag har läst på BC
Väntar med spänning vad Norwegians presstales kvinna kommer att svara, @Golfkillen skicka in detta till henne, jag kommer ligga sömlös tills du får svaren och meddelat oss!
Skicka även detta till lokaltidningarna i Skellefteå och Karlstad , du är BC Janne Josefsson @Golfkillen.

Öh, jag menar ingenting, har bara förmedlat Norwegians något motsägelsefulla uttalanden......

Hoppas du får svar från dem snart.....

Toppen