Det som kan bli positivt med denna flytt är att det *kanske* kommer en till linje västerut från Arlanda, tråkigt att vi inte kunde behålla en österut, men å andra sidan tillkommer väl Tokyo så det blir lite 1:1 i östflygandet ändå![]()
Finns väl risk att de flyttar 2 stycken A330E till Köpenhamn och flyttar en A330 till Stockholm som får pendla till Chicago istället. Behövs ju bara 2 A330E plan för att klara Los Angeles. Till New York och Chicago räcker de gamla A330.Det var min första tanke också.
Dock tror jag på att de istället flyttar ner en de 330’s som finns på Arn.
Vad tror du själv då?
Märker också att ingen som så tvärsäkert uttalade sig om att flygskatten var anledningen till nedlagda linjer nu kan svara på detta.
Hur var det nu med att Norwegian öppnar en ny linje från Arlanda, hur förklarar du det? Det kan ju vara jobbigt att analysera fakta och inte bara ha åsikter men gör gärna ett försök.SAS flyttar Hongkong-flyg från Stockholm till Köpenhamn
Nu väntar jag bara på förnekarnas bortförklaringar efter SAS första men knappast sista flytt pga skatten.![]()
Menar du att tiden inte har varit tillräckligt länge för flygskatten i Storbritanien, Frankrike och Tyskland, därför antalet nya linjer har ökat istället?Med fortsatt skatt vill tiden visa vem som har rätt i denna fråga.