Senaste nytt

Kör alla Star Alliance bolag med Coca Cola?

Det beror mycket på vattnet hur smaken blir på drycken.
Coca Cola i Sverige görs i Haninge, den Cola som SAS har på Svenska inrikes linjerna är tillverkad i Sverige, på övriga linjer även från Sverige är den tappad i Danmark.
Jag har brister i hur det är på Norsk inrikes.

Pepsi i Sverige tillverkas av Carlsberg, vet dock inre vad den tappas, men de har ju inte så många fabriker kvar, det det vara Falkenberg.

Spendrup har sin egen Cola tror den heter Nyåkers Cola, finns på Mad in Sweden (jag avstår den)

Har inte Wasabryggerier i Sundsvall någon de kallar Cuba Cola, starkt frågetäcken på detta påstående.

Jag vet inte om detta är sant, Coca Cola lanserade Cola Zero för att det inte var maskulint att dricka Cola Light största kundgruppen var kvinnor. Pepsi Maxi hade större marknadsdel hos den manliga kunderna, därför lanserades Zero.

Äntligen någon mer med sund CC-konsumtion!

Jag skulle säga att vanlig CC är det som de flesta bolag har. Den stora frågan är om de har Zero och/eller diet också. Det är dock väldigt ovanligt med Pepsi ombord så i praktiken kan man alltid få något som är drickbart.

Ett off-topic tips, se till att du borstar tänderna ofta (vänta dock 30 minuter efter senaste Coca Cola Zero-intaget för att inte förstöra emaljen) med någon tandkräm som har riktigt med flour och gurgla gärna med flux minst ett par gånger om dagen.

Jag tror min genetiska uppsättning är anpassad för min dryckeskonsumtion. Har druckit den här mängden Cola i säkert 15 år nu, och det är drygt 3 år sen jag skiftade över till Zero.

Under samma tid är antal hål i tänderna 0 :) Lite skrap av tandsten då och då har jag såklart behövt :)

Äntligen någon mer med sund CC-konsumtion!

Jag skulle säga att vanlig CC är det som de flesta bolag har. Den stora frågan är om de har Zero och/eller diet också. Det är dock väldigt ovanligt med Pepsi ombord så i praktiken kan man alltid få något som är drickbart.

Det glädjer mig att höra att jag inte är ensam :)

Diet funkar nästan lika bra, och som sista utväg så blir det regular ;)

Såg några bilder från en Air China recension där det fanns Pepsi med på bilderna, någon som kan bekräfta eller dementera om det är Pepsi hos Air China? Funderade eventuellt på att testa deras business class här under sommaren. Men det går bort helt om det inte finns Coca Cola ombord :)

Jag vet inte om detta är sant, Coca Cola lanserade Cola Zero för att det inte var maskulint att dricka Cola Light största kundgruppen var kvinnor. Pepsi Maxi hade större marknadsdel hos den manliga kunderna, därför lanserades Zero.

Så är det men nu har de ändrat på det och dessutom presenterat 4 nya smaker.

Coca Cola completely redesigns Diet Coke cans to be 'gender neutral' - so what do you think?
The soft drink giant hopes to attract the male and non-binary markets and aims to move away from their traditional focus on women
diet-coke.jpg

Last edited:
Såg några bilder från en Air China recension där det fanns Pepsi med på bilderna, någon som kan bekräfta eller dementera om det är Pepsi hos Air China? Funderade eventuellt på att testa deras business class här under sommaren. Men det går bort helt om det inte finns Coca Cola ombord :)
Jag flög med Air China igår.
Jag kollade inte märken av Cola men med tanke på att de hade 7-up ombord istället för Sprite, tror jag att de serverar Pepsi.

Jag har talat med en kemist hos Spendrups angående deras höga nivåer av finkel i fatölen.
Klar över att andra svenska fabrikat också har det. Jag behöver inte snabbgoogla fram en artikel från aftonlögnen anno 2004 då jag redan efter två-tre höghaltiga finkelöl får en ilande huvudvärk. Pripps blå är allra värst. Vart vill du komma med detta då förutom att vara en anonym bror duktig?

Problemet med många Spendrups krogar är att de inte serverar kvalitet jag vill ha på fat utan endast finkelvarianter, och on-topic ofta Pepsi.
Var jag vill komma är att ditt raljerande om Spendrups är trams. Finkelolja är en smakbärare i ölen och förekommer i varierande grad i alla öl. Spendrups har några hyfsade produkter men det mesta som de brygger själv är helt klart mediokert. Vänder du i dörren när det på en krog med spendrupsprodukter så missar du ändå några i mitt tycke godkända öl som tex hela Gotlands Bryggeris produktsortiment. Öl från Firestone Walker, Brutal brewing, Scottish and Newcastle, Murphys, Paulaner, en mängd tjeckiska pilsner och europeiska blasklager typ Heineken levereras också av Spendrups. Garanterar dig att ALLA svenska leverantörer har produkter med höga halter av finkeloljor, om det är det du är rädd för.

Eftersom du kallar mig en anonym bror duktig så antar jag att alla vet vem du själv är. Tänker dock inte vidare dissekera den kommentaren mer eftersom du förmodligen har fått i dig för mycket finkeloljor.

Själv försöker jag undvika cola drycker så mycket som möjligt och vet därför inte hur de smakar inbördes. Men frågan är intressant ändå. Undrar om Turkish Airlines serverar Cola Turka och om arablands baserade flygbolag serverar Mecca Cola?

Toppen