Hachans skrev:Visst är det, så men man får inte glömma i sammanhanget att Helsingborg-Helsingörförbindelsen också antagligen kommer byggas, och är betydligt mer realistisk än metron. Där kommer antagligen mycket frakttrafik att gå, och den relativt lilla andelen frakt som har Malmö/Sydvästskåne som slutstation kan fortsätta gå över bron.Jag anser att metron är lite av ett skrytbygge, där man från framförallt Malmös sida hoppas på att det ska ge något. Liksom den där konstiga Malmöringen som de också knåpar på.Malmö har absolut varit en reservplan för många danskar, men den trenden vände när det visade sig hur lättvindligt det var att införa gränskontroller och hur statsmakten i Stockholm har oerhört liten förståelse för att det pendlar folk över bron som är beroende av att det fungerar bra. När restiderna pushar en timme så tappar man resenärer i en rasande fart. Och där verkar det som att danskarna har bränt sig och nu skyr elden.Klicka för att utvidga...