Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Elberto

Medlem
Tycker det bli extremt svårt numera att få till en bokning med long layover i FRA eller MUC pga. married segments.
Har ni fått samma bild?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Nej.

Betydelsen av married segments är minst sagt överdriven och det skylls på detta fenomen lite av slentrian så fort något inte går att boka.
 

Canadien

Medlem
Tycker det bli extremt svårt numera att få till en bokning med long layover i FRA eller MUC pga. married segments.
Har ni fått samma bild?
Nej, jag bokade först en med 2h layover men bytte senare till en tidigare flight från Arlanda för att få mer tid. Bokad för poäng utan Amex.
 
Tycker det bli extremt svårt numera att få till en bokning med long layover i FRA eller MUC pga. married segments.
Har ni fått samma bild?

Nej.

Betydelsen av married segments är minst sagt överdriven och det skylls på detta fenomen lite av slentrian så fort något inte går att boka.

"married segments" är väl något som ev gäller när det blir för kort mellan två resor.
Är väl så att alla bolag har en minimum gräns som det måste vara mellan två flygningar för att dom ska kunna och vilja
ge sin säkerhet att man kommer klara tiden mellan.

"married segments" har väl inget med att göra om man inte kan hitta en layover på 6 timmar.
Det betyder väl mer att det inte finns några lediga platser på senare flyg.

Eller har jag missförstått married segments?
 
"married segments" är väl något som ev gäller när det blir för kort mellan två resor.
Är väl så att alla bolag har en minimum gräns som det måste vara mellan två flygningar för att dom ska kunna och vilja
ge sin säkerhet att man kommer klara tiden mellan.

"married segments" har väl inget med att göra om man inte kan hitta en layover på 6 timmar.
Det betyder väl mer att det inte finns några lediga platser på senare flyg.

Eller har jag missförstått married segments?
Det du tänker på är MCT, minimum connection time.
Married segments har att göra med tillgänglighet på XXX-YYY-ZZZ kan vara helt olika på XXX-ZZZ än på XXX-YYY och YYY-ZZZ respektive. Någon annan kan säkert förklara bättre.
 

Jonted

Medlem
Åker imorgon min först LH F från FRA (Start i GOT) . Något jag bör tänka på? Antar att jag checkar in i sas-disken och upphämtning vid planet i FRA sker automatiskt om vi inte får gate?
 

Senator

Moderator
Åker imorgon min först LH F från FRA (Start i GOT) . Något jag bör tänka på? Antar att jag checkar in i sas-disken och upphämtning vid planet i FRA sker automatiskt om vi inte får gate?

Manuell inchecking hos SAS i Göteborg ger nog ingen pangstart på resan. Så du kan lika gärna checka in via Lufthansaappen. Där kan du följa flighten och se om det blir apron och därmed bil.
 
Toppen