Senaste nytt

Kan det bli problem om jag hämtar ut och checkar in bagaget trots genomgående biljett?

Grejen är att jag uppenbarligen har en så kallad jokerbiljett, vilket jag blev varse om på resan till Irkutsk. Vad det innebär vill jag inte avslöja, men jag kan väl smått erkänna att jag är halvt förälskad i personalen i Amsterdam :). Därför ska man aldrig säga aldrig :).

Det låter som något väldigt påhittat om du frågar mig.

Om det nu är så att du har någon slags specialbiljett som ingen har hört talas om tidigare kan du nog inte heller få några vettiga svar här.

Det låter som något väldigt påhittat om du frågar mig.

Om det nu är så att du har någon slags specialbiljett som ingen har hört talas om tidigare kan du nog inte heller få några vettiga svar här.
Snälla, chilla lite, jag framförde ett önskemål till personalen i Amsterdam och eftersom systemet sade "I don't know what to do" gick de en kunds önskemål till mötes. Jag undrar bara vad lagen säger ifall skiten träffar fläkten?

Är den överbokad så är dom glada att kunna att kunna boka om dig, fast då till nästa avgång till LPI. Att rerouta kommer inte hända utan avgift, även om flyget är överbokat.

Är den överbokad så är dom glada att kunna att kunna boka om dig, fast då till nästa avgång till LPI. Att rerouta kommer inte hända utan avgift, även om flyget är överbokat.
Ok, KLM kanske är annorlunda, men SAS erbjöd sig att skicka mig till Warszawa, Wroclaw eller Poznan när deras flyg till Gdansk var överbokat 2015.

Ok, KLM kanske är annorlunda, men SAS erbjöd sig att skicka mig till Warszawa, Wroclaw eller Poznan när deras flyg till Gdansk var överbokat 2015.
Det kan hända, men räkna inte med det.

Och i övrigt, om du tar ut ditt bagage och ska checka in det igen skulle jag säga att det är ditt problem om du missar flyget för det är inget som flygbolagen räknar med att du ska göra.

Jo, det gick att ändra destination, det ca 2 minuter för ticketing office att göra ändringen. Och de frågade om jag hade mitt incheckade bagage med mig så jag antar att det underlättade att jag hade det.
20180522_120045.jpg

Toppen