Efter bråk om placering av THAAD missilerna i Sydkorea, har Sydkorea tappat både handel och turism med Kina drastiskt.Som sagt kan det påverka SAS vad de andra flygbolagen gör.
Vad händer om Asiana eller Korean sätter upp en helårs linje till Skandinavien?
Korean Air Cargo flyger väl redan på Skandinavien?
Asiana har satt upp en sommar linje till Oslo.
Asiana Airlines med sommerrute til Oslo | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Det var i och för sig över ett år sedan men när jag pratade med vår speditör sist då sa de att frakten från Korea har konstant volym men inte till Korea.
Det var antagligen därför frakten till Korea var billigt i förhållande till vad vi betalade för frakten till Kina.
Koreanerna handlar mer norsk lax än förr och det förväntas att bli mer laxexport till Sydkorea nästa år när tull för norsk lax försvinner fr o m 2018-JUL-01.Har koreanerna tappat suget för laxen eller![]()
Det norske sjømateventyret i KoreaNorges sjømatråd skrev:Hittil i år er verdien av sjømateksporten til Korea på 870 millioner kroner, en økning på 150 millioner mot samme tid i fjor. Siden 2012 er verdien nesten femdoblet.
- Korea har absolutt potensiale til å bli en sentral eksportdestinasjon for norsk sjømat. Veksten vi har sett her de siste årene er helt eventyrlig. Ja, landet er langt mindre enn både Kina og Japan, men her finnes det over 50 millioner kjøpesterke sjømatelskere som virkelig er i ferd med å få øynene opp for norsk sjømat, sier Wie.
Tollfri laks til Sør-Korea neste år - Kyst.noNorsk Fiskeoppdrett AS skrev:Publisert 31.08.2005 07:00
Tollfri laks til Sør-Korea neste år
Fra 1. juli neste år vil hel fersk norsk laks gå tollfritt inn i Sør-Korea. I dag er det 20 prosent toll på fersk laks, mens fryst vare har 10 prosent toll. Også fryst laks vil bli tollfri, men ikke før sommeren 2009.
Precis.På det här forumet förekommer det två typer av uttalanden, rykten och analyser.
"Jag har hört att SAS ska öppna en linje till X."
"Baserat på passagerarvolymer, tillgänglig marknad, SAS uttalade strategi, innevarande beställningar på flygplan och andra offentliga källor är det rimligt att SAS öppnar en linje till X."
Det första ger jag inte mycket för, det andra är dock långt mycket mer intressant och verklighetsnära. Dock så ser vi ibland hur en analys omvandlas till ett rykte, dvs någon hör "det är rimligt att SAS öppnar en linje till X", och sprider sedan det vidare som "jag har hört att SAS ska öppna en linje till X".
Som sagt kan det påverka SAS vad de andra flygbolagen gör.
Vad händer om Asiana eller Korean sätter upp en helårs linje till Skandinavien?
Korean Air Cargo flyger väl redan på Skandinavien?
Asiana har satt upp en sommar linje till Oslo.
Asiana Airlines med sommerrute til Oslo | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor