Senaste nytt

SAS direkt till Seoul från Arlanda?

Efter tidigare beslut från SAS får vi hoppas på Korean, om det skulle bli något.
Korean lär inte hända då Stockholm inte direkt är en "stor hub" för Skyteam. Nog för att man kan komma vidare till Amsterdam och Paris som exempel, men krävs som sagt två flighter till de flesta andra ställen i Europa och det brukar inte vara direkt optimalt då de flesta vill komma fram så snabbt som möjligt.
Asiana skulle kunna vara möjligt, men tror inte det är realistiskt i dagsläget.
 
Korean lär inte hända då Stockholm inte direkt är en "stor hub" för Skyteam. Nog för att man kan komma vidare till Amsterdam och Paris som exempel, men krävs som sagt två flighter till de flesta andra ställen i Europa och det brukar inte vara direkt optimalt då de flesta vill komma fram så snabbt som möjligt.
Asiana skulle kunna vara möjligt, men tror inte det är realistiskt i dagsläget.

Kan väl lifta med fraktkärran som går till Arlanda från Korean bara? ;)
 
Korean lär inte hända då Stockholm inte direkt är en "stor hub" för Skyteam. Nog för att man kan komma vidare till Amsterdam och Paris som exempel, men krävs som sagt två flighter till de flesta andra ställen i Europa och det brukar inte vara direkt optimalt då de flesta vill komma fram så snabbt som möjligt.
Asiana skulle kunna vara möjligt, men tror inte det är realistiskt i dagsläget.

Fast å andra sidan har de linjer till både Wien och Zürich, ingen av dessa är ju hubbar för Skyteam.
Asiana känns långt borta pga deras ekonomiska problem.
Hur eller hur känns det långt borta att något bolag överhuvudtaget skulle starta denna linje.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Fast å andra sidan har de linjer till både Wien och Zürich, ingen av dessa är ju hubbar för Skyteam.
Asiana känns långt borta pga deras ekonomiska problem.
Hur eller hur känns det långt borta att något bolag överhuvudtaget skulle starta denna linje.
Skulle gissa på att dessa linjer bär sig bättre, Zürich är ju en stor business destination och mindre priskänsliga resenärer.
Om någon startar direktlinje till Sydkorea tror jag det blir SAS, att andra bolag skulle öppna får ses som väldigt låg chans i dagsläget.
 
Seoul står fortfarande på fjärde plats på "unserved routes" från Köpenhamn med 18000 punkt-till-punkt resenärer per år.
 
Seoul står fortfarande på fjärde plats på "unserved routes" från Köpenhamn med 18000 punkt-till-punkt resenärer per år.

Med 75% beläggning på en A350 så blir det inte mer än 80 flighter per år, alltså 1,5 avgångar per vecka. Är det tillräckligt för att dra igång en linje?

Vad är motsvarande siffra för Arlanda?
 
Toppen