Senaste nytt

Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hörde från en kollega att de slopat access till bizniz lounge Al Mourjan på Bizniz klass biljetter som är genom uppgradering av Qmiles.
Man är förpassad till status-lounge. Vilken är skräp. Än värre, har man ingen status och vill använda miles till upgrade, är man då loungelös?
Katastrof och galet snålt.

Antar det gäller Qcredit upgrades och awardbiljetter med.
Nej, nu sjönk de i värde. Jag är platinum kund och frekvent upgrader, men funderar fan på att lägga ner dem.

Jeg tvivler. Har masser af gange opgraderet mhp. Al Mourjoun lounge access uden problemer. Men hvis man har gæster med (via Platinum/Gold) får de ikke adgang, hvis de rejser eco. Det er jo latterligt da selskabet separeres. Jeg rejste med 2 familiemedlemmer, da de ikke junne få lov at komme ind i Al Mourjan, måtte jeg flytte til de pauvre OW elite lounges for at være sammen med dem. Jeg rejste mig fra støvet og hentede ordentlig mad og drikke for dem fra Al Mourjan. Men de måtte ikke komme derind.

Last edited:
Kontakta kundtjänst via telefon visade sig vara omöjligt
försök 1. 45 min väntan inget svar bara ett inspelat meddelande och tröttsam musik
försök 2. 30 min vänta.... same

Finns det något bättre nummer än detta?

+46 (0)8 402 00 80 (Mon-Sat 09:00 - 18:00, Sun 10:00 - 18:00)
https://www.qatarairways.com/en-se/worldwide-offices.html
Jag brukar ringa deras USA-nummer. Där brukar man få svar och enkelt att prata med dem.

Hörde från en kollega att de slopat access till bizniz lounge Al Mourjan på Bizniz klass biljetter som är genom uppgradering av Qmiles.
Man är förpassad till status-lounge. Vilken är skräp. Än värre, har man ingen status och vill använda miles till upgrade, är man då loungelös?
Katastrof och galet snålt.

Antar det gäller Qcredit upgrades och awardbiljetter med.
Nej, nu sjönk de i värde. Jag är platinum kund och frekvent upgrader, men funderar fan på att lägga ner dem.

Hej, tvivlar på detta. Uppgraderade Doha-Bangkok från business till first för två veckor sedan. Inga problem att få acess till första klassloungen efter uppgradering.

Jeg tvivler. Har masser af gange opgraderet mhp. Al Mourjoun lounge access uden problemer. Men hvis man har gæster med (via Platinum/Gold) får de ikke adgang, hvis de rejser eco. Det er jo latterligt da selskabet separeres. Jeg rejste med 2 familiemedlemmer, da de ikke junne få lov at komme ind i Al Mourjan, måtte jeg flytte til de pauvre OW elite lounges for at være sammen med dem. Jeg rejste mig fra støvet og hentede ordentlig mad og drikke for dem fra Al Mourjan. Men de måtte ikke komme derind.
Jag har också gjort det tidigare flera gånger men reglerna ändrades 6/11

Hittade nedan info på one mile at a time
"As of November 6, 2017, Qatar Airways is no longer granting lounge access to passengers who upgrade using miles on the day of departure. So if you’re an elite member and use Qmiles to upgrade on the day of departure, you’ll only get lounge access based on your status (if applicable), and not based on your higher class of service."

Hittade nedan info på one mile at a time
"As of November 6, 2017, Qatar Airways is no longer granting lounge access to passengers who upgrade using miles on the day of departure. So if you’re an elite member and use Qmiles to upgrade on the day of departure, you’ll only get lounge access based on your status (if applicable), and not based on your higher class of service."

Det här bolaget har tydligen konsulterats av SAS ;)
Trist att QR de senaste åren börjat skära mer och mer i tron om att kunderna (likt BA och SAS) är dumma i huvudet och inte märker eller bryr sig.

Ramadan'en slår til igen:
Qatar Airways & Ramadan (Doha Drying Up!) | LoyaltyLobby

"The Muslim Holy Month of Ramadan is about to begin and starts affecting Qatar Airways passengers on Wednesday or Thursday May 15/16 and ends on June 14, 2018. Qatar’s lounges in Doha will become entirely DRY and many flights to/from Muslim countries where alcohol beverages would be otherwise served are not during this time"

Toppen