Senaste nytt

SAS satsar stort på Wifi och bättre service

Ska vi gissa att det kommer en betald "premiumtjänst" vid sidan av gratistjänsten om ett tag?
Det vore ju faktiskt en rätt bra variant. Många kan få en slö version (men som antagligen räcker till att kolla en snabb mail tex). De som vill streama eller liknande går betala (eller boka business).

Det vore ju faktiskt en rätt bra variant. Många kan få en slö version (men som antagligen räcker till att kolla en snabb mail tex). De som vill streama eller liknande går betala (eller boka business).
Låter rimligt. Men detta kan ni tekniska typer bättre. Allt jag är intresserad av är att det fungerar, annars kan det vara.

Fick ca 4 Mbit/s nedströms och 0,6 Mbit/s uppströms mätt över några mätningar.
Testade precis på OY-KBE med motsvarande siffror. Undrar om de strypt farten per användare eller om det är allt de får ut... känns lite lågt

Jag har kört med bredbandskollen, rätt eller fel...

Min erfarenhet är att senaste versionerna av just bredbandkollen ger otillförlitliga resultat för satellit. Den klarar inte av den långsamma (RTT) förbindelsen, och hanterar inte upprampning bra. Bredbandskollen var bättre för något år sedan.

En bra mätmetod är att ladda ner en vanlig fil, och kolla medelhastigheten när den stabiliserat sig.

• Gilla
Reactions: ekf
Bredbandskollen är dålig av ganska många skäl. Gå till Speedtest.tele2.net istället och tanka ner en lagom stor fil.

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen