Agö
Medlem
Wikisidan är bra.Finns det någon aktuell lista över vilka plan (reg. nr) som har fått wifi installerat ännu? Eller vet vi åtminstone om det finns på flera typer, bara på 320NEO, osv?
Scandinavian Airlines flotta – Wikipedia
Wikisidan är bra.Finns det någon aktuell lista över vilka plan (reg. nr) som har fått wifi installerat ännu? Eller vet vi åtminstone om det finns på flera typer, bara på 320NEO, osv?
När det gäller B738 har ju SAS dessvärre kvar en del maskiner med s k gammalt internet - dvs. den generation kärror som började få internet innan det stoppades. Dessa brukar flyga från Oslo. Men om du samkör med ny kabin borde det vara bättre upplägg. Gulmarkerade kärror bör vara sådana med risigt internet.Toppen, tusen tack.
Om jag räknar rätt borde jag alltså ha lite drygt 50% chans att få wifi ombord. Inte illa.
Om du ska flyga en 800, och en flight som trafikeras av svenska SAS, så får vi hoppas att du i så fall kommer att åka med LN-RGI. Det tycks vara den enda som kan erbjuda den lyxen, enligt den där listan.Toppen, tusen tack.
Om jag räknar rätt borde jag alltså ha lite drygt 50% chans att få wifi ombord. Inte illa.
Vad med Granmar Viking då? LN-RNW?Om du ska flyga en 800, och en flight som trafikeras av svenska SAS, så får vi hoppas att du i så fall kommer att åka med LN-RGI. Det tycks vara den enda som kan erbjuda den lyxen, enligt den där listan.
Du blir bannad från eurobonus för all framtid.Hur funkar det om jag låter en annan person använda sig av mitt Eurobonuskonto för att få gratis wifi? Jag är inte med på flighten.
hoppas att du i så fall kommer att åka med LN-RGI
s k gammalt internet
Någon kan säkert rätta mig men långlinjeflygen har ju ett mellanting, dvs. inte det jag kallar "det gamla" och inte det jag kallar "det nya". Det "nya" finns såvitt jag vet på kortlinjeflottan och är det som denna tråd handlar om.Har alla maskiner på longhaul (utom LN-RKP) nya? Jag fattade det så att det varierar med gammal och nytt även där?
Citation neededDu blir bannad från eurobonus för all framtid.