Senaste nytt

SAS satsar stort på Wifi och bättre service

Toppen, tusen tack.
Om jag räknar rätt borde jag alltså ha lite drygt 50% chans att få wifi ombord. Inte illa.
När det gäller B738 har ju SAS dessvärre kvar en del maskiner med s k gammalt internet - dvs. den generation kärror som började få internet innan det stoppades. Dessa brukar flyga från Oslo. Men om du samkör med ny kabin borde det vara bättre upplägg. Gulmarkerade kärror bör vara sådana med risigt internet.

upload_2018-6-26_19-21-41.png

Toppen, tusen tack.
Om jag räknar rätt borde jag alltså ha lite drygt 50% chans att få wifi ombord. Inte illa.
Om du ska flyga en 800, och en flight som trafikeras av svenska SAS, så får vi hoppas att du i så fall kommer att åka med LN-RGI. Det tycks vara den enda som kan erbjuda den lyxen, enligt den där listan.

Om du ska flyga en 800, och en flight som trafikeras av svenska SAS, så får vi hoppas att du i så fall kommer att åka med LN-RGI. Det tycks vara den enda som kan erbjuda den lyxen, enligt den där listan.
Vad med Granmar Viking då? LN-RNW?

Edit: Ah. 737-700.

Har alla maskiner på longhaul (utom LN-RKP) nya? Jag fattade det så att det varierar med gammal och nytt även där?
Någon kan säkert rätta mig men långlinjeflygen har ju ett mellanting, dvs. inte det jag kallar "det gamla" och inte det jag kallar "det nya". Det "nya" finns såvitt jag vet på kortlinjeflottan och är det som denna tråd handlar om.

Edit: ja, ovan verkar stämma.

SAS släpper Europas snabbaste wifi på flyget. Vi har testat om man kan surfa anständigt i luften | Feber / Internet

Toppen