Nää, det ska vara satellit. Antennen sitter ju på ovansidan av flygplanet, inte undersidan. SAS har, enligt uppgift, valt Viasat som leverantör och den tjänsten är satellitbaserad. Lufthansas tjänst också.
Inmarsat har sin tjänst EAN som är både mark- och satellitbaserad. BA är launch Customer på denna, och den har smygstartat under våren.
Om SAS skulle ha bytt leverantör i processen kan ju det förklara varför det tagit så lång tid, men jag har inte hört annat än att de skulle vara kvar hos Viasat.
Det stämmer sannolikt. Hastigheten på uppkopplingen kommer också att öka ytterligare. Det kommer vara vissa områden som inte har teckning i början men en satellit ska skjutas upp 2020 för att täcka glappen.Vad jag förstår så beror förseningen på att satelliten varit försenad.
Japp. Men ingen mening med att följa den matchen.Jag skall åka ARN-HKG imorgon och hade tänkt följa en fotbollsmatch som börjar kl. 15:00 imorgon.
Nu var det 2 år sedan jag åkte denna sträcka men visst har man internet över Ryssland?
Du kanske har rätt..som mitt lag spelar just nu så kanske man skall hålla sig till den nya skumpan på SAS.Japp. Men ingen mening med att följa den matchen.
Precis. Vi vill inte läsa om en BC-medlem som gått bärsark i affärsklass.Du kanske har rätt..som mitt lag spelar just nu så kanske man skall hålla sig till den nya skumpan på SAS.![]()
Jag skall åka ARN-HKG imorgon och hade tänkt följa en fotbollsmatch som börjar kl. 15:00 imorgon.
Nu var det 2 år sedan jag åkte denna sträcka men visst har man internet över Ryssland?