Senaste nytt

Världens längsta flygplatspromenader

Fördelen är att man kan parkera bilen 8min före avgång och ändå hinna en kaffe medan man väntar.Synd att det går väldigt få flyg bara......

Som avgång/ankomstflygplats är det inga avstånd att tala om på CDG, i terminaler som 2B/2D/2F är det tvärtom väldigt kort att gå från incheckning till gate. Men om man behöver byta terminal är det förstås en annan femma, men det är knappast något som är unikt för CDG.

Bangkok är väl annars den flygplats jag kommer att tänka på när vi pratar långa avstånd, ja och Delhis nya terminal 3.

Sen har man väl sammantaget promenerat ett maraton på Frankfurts flygplats.

Jacob, jag har förstått att du har ett gott intryck av såväl SU som CDG. Men låt mig få ha min åsikt. Ok?

BRU terminal A är den trevligaste jag varit på för vanlig transfer i ekonomiklass, byter man med SN ser man i princip gaten för avgång direkt när man kommer in i terminalen från ankommande flyg. Har man en halvtimmes bytestid fixar man att hälla i sig två små men ack så goda belgiska öl.

MEN, ska man däremot in till stan från denna terminal kan man packa ner vandringskängor och skavsårsplåster direkt...

Jacob, jag har förstått att du har ett gott intryck av såväl SU som CDG. Men låt mig få ha min åsikt. Ok?
Men självfallet, det var absolut inget personligt, jag har full respekt för dina åsikter. Ber om ursäkt om det tolkades så.

CDG tillhör för övrigt inte någon av mina favoritflygplatser heller, även om jag inte tycker allt kring CDG är dåligt.

Toppen