NotRyan
Medlem
Därom tvista de lärde. Jag tycker Haneda är trevligare, så det finns helt klart anhängare av bäggeSant men tycker Narita är en mycket trevligare flygplats![]()
Last edited:
Därom tvista de lärde. Jag tycker Haneda är trevligare, så det finns helt klart anhängare av bäggeSant men tycker Narita är en mycket trevligare flygplats![]()
Jag undrar om de (Flygtorget) har använt Google Translate eller inte.Flygtorget tolkar det som Arlanda-Haneda:
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » SAS: Nya planer för trafiken till Tokyo
Flygtorget skrev:Men i den intervju som den japanska sajten Travel Vision gjorde med Rickard Gustafson i förra veckan, är det åter dubbla linjer från Skandinavien som gäller: Köpenhamn – Narita fortsätter som vanligt medan Stockholm – Haneda är en helt ny linje. Än en gång är det sommarsäsongen 2020 och olympiaden som är riktpunkt för invigningen av den nya linjen. Dock fanns även här en möjlig tolkning av planerna, kanske på grund av språkförbistringen i översättningen: eventuellt skulle båda linjerna gå till Haneda, alternativt är det Stockholm-Narita och Köpenhamn-Haneda som gäller. Alldeles oavsett har SAS uppenbarligen planer på att expandera trafiken mellan Skandinavien och Tokyo.
Jag undrar om de (Flygtorget) har använt Google Translate eller inte.
De hänvisar också till artikeln på TravelVision (intervjun med Rickard Gustafson) så man inte kan tolka fel om man läser japanska texten korrekt.
Jag kan tänka mig göra det av två orsaker: Fler poäng och bättre kärra. A330/A340 från Arlanda och A350 från Köpenhamn.Fantastiskt om detta blir verklighet. Omvägen via Köpenhamn tar jag ogärna idag.
I och med att Haneda är större på inrikes, gissar jag att det finns större/bättre underlag där. Om det dessutom inte går att få slottider på Haneda utan att också trafikera Narita, så känns det instinktivt som att Haneda är ganska mycket dyrare men uppenbarligen värt att ta striden för, genom att tråka sig igenom att trafikera Narita ett antal år inna man får chansen att "uppgradera" till Haneda.Hur är strukturen på flygplatsavgifter? Är det dyrare/billigare för SAS att flyga på Haneda jämfört med Narita?
Tokyo Haneda, Tokyo Narita, Osaka Kansai och Nagoya Chubu får bestämma om landningsavgifter själva.Hur är strukturen på flygplatsavgifter? Är det dyrare/billigare för SAS att flyga på Haneda jämfört med Narita?