Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

Skulle vara intressant med t.ex. 2+2 seating med plus stolar från longhaul (typ usa-inrikes first) och sen vanlig 3+3 GO på några A321LR. Full business kommer vi nog aldrig få se på A32x.

Nja, det finns en del exempel som säger annorlunda ;)
American Airlines A32T är en specialbyggd A321 med 1-1 i First och 2-2 i Business. Allt är platta sängar
BMI hade en A321 på Mellanöstern med samma stol som Swiss och Austrian har.

B757-200ER är samma storlek och det finns ett antal bolag med bra business ombord denna.

På den maskin man wet leasade från Privatair (en 737 var det väl?) hade man väl full Business och GO, ingen PLUS. Det borde väl inte vara så svårt att göra på samma sätt i en A321LR? Jag tror dessutom att det är ett bättre alternativ än PLUS och GO.

Nja, det finns en del exempel som säger annorlunda ;)
American Airlines A32T är en specialbyggd A321 med 1-1 i First och 2-2 i Business. Allt är platta sängar
BMI hade en A321 på Mellanöstern med samma stol som Swiss och Austrian har.

Jo, men Sas vågar nog inte riskera de pengarna, tror inte ens på 2+2 och 3+3, men man kan väl få drömma, fungerar det Usa inrikes tycker man ju att det borde fungera längre sträckor i europa också. Det borde ju finnas en marknad för annat än sillburkar.

På den maskin man wet leasade från Privatair (en 737 var det väl?) hade man väl full Business och GO, ingen PLUS. Det borde väl inte vara så svårt att göra på samma sätt i en A321LR? Jag tror dessutom att det är ett bättre alternativ än PLUS och GO.

Det var t.o.m. full business från början, det bar sig inte, så man satte in ett gäng go-rader, det bar sig inte...

Det var t.o.m. full business från början, det bar sig inte, så man satte in ett gäng go-rader, det bar sig inte...

Den bar sig så länge den flög oljelinjen till Houston. Sen gick efterfrågan ner, de provade all business till New York och sen slängde man in go och satte den på Boston. Ett väldigt trevligt plan tyckte jag.

Jo, men Sas vågar nog inte riskera de pengarna, tror inte ens på 2+2 och 3+3, men man kan väl få drömma, fungerar det Usa inrikes tycker man ju att det borde fungera längre sträckor i europa också. Det borde ju finnas en marknad för annat än sillburkar.
Inrikes US är det dock rätt mycket affärsresenärer. Arlanda->Las Palmas har inte riktigt samma underlag.
Jag tror dock jag hamnat på en lie-flat 757 med American på JFK-MIA på Söndag, men även Miami är ju en storstad och har mycket affärsresenärer och inte bara turister som de sydeuropeiska semesterorterna.

Men det hade ju ingenting att göra med om det fanns Business säten, Plus säten eller om allt hade varit GO. Passagerarunderlaget var för litet rakt över hela.

Jag tror att om man sätter in en A321LR på longhaul så bör man även erbjuda Business. Jag tror faktiskt att det är lättare att fylla 8 Business stolar än 12-16 Plusstolar.

Men det hade ju ingenting att göra med om det fanns Business säten, Plus säten eller om allt hade varit GO. Passagerarunderlaget var för litet rakt över hela.

Jag tror att om man sätter in en A321LR på longhaul så bör man även erbjuda Business. Jag tror faktiskt att det är lättare att fylla 8 Business stolar än 12-16 Plusstolar.

Håller med om att de bör sätta in riktig business om den ska gå longhaul till storstad, där finns säkerligen marknaden, men inte på vanliga A320/321 till semesterorter i sydeuropa.

Toppen