Senaste nytt

Den stora tråden om SAS Irland

Så du tycker inte detta är skäl nog? + besättning från balkan etc på ett så kallat "skandinavisk" flygbolag?
Ja, jag tycker att detta är oacceptabelt. I vart fall ska man tydligt informera om detta så att konsumenten själv kan välja annan carrier. Mer nyfiken på om det var något annat.

Jag tänkte vi skulle skapa en tråd för upplevelser och erfarenheter av SAS Irland. För den som inte vet vad SAS Irland är hänvisas till t.ex. denna och denna tråd.

Tanken är särskilt att uppmärksamma t.ex. upplevd förhöjd (eller sämre) servicenivå och annat smått och gott.

Okej, jag måste ha missförstått denna tråden, jag trodde den handlade om SAS Irland. Ber om ursäkt
Visst, men min tanke som trådskapare var inte att diskutera utflaggningen som sådan (den är ett faktum, och det gäller inte endast SAS Ireland utan även andra underleverantörer, och det finns därtill lämpliga trådar för det sedan lång tid tillbaka), utan det jag citerat ovan, dvs. upplevelser och erfarenheter av SAS Irland. Det finns ett antal utmärkta trådar där principfrågan om utflaggning diskuteras i detalj, nedan några exempel.

SAS på väg att flagga ut delar av verksamheten till lågkostnadsländer? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

SAS flyttar ut verksamhet | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Idag LHR-ARN. Sitter på rad 1. Frågar om en Baileys till kaffet av pursern som serverar i plus. "Baileys, det tror jag vi inte har", hon böjer sig ned o drar ut lådan i vagnen. Hittar till sin förvåning typ 10 små flaskor Baileys. SAS serverar inte så mycket olika grejer så personalen borde väl ha koll på vad man har i vagnen. Som nämnt tidigare, östeuropeisk/ spansk personal.
Hur vet du att det var pursern, jag har alltid undrat hur man kan se det, är det hen som sitter närmast cockpit dörren, samma som SAS Scandinavia sitter på?

Hur vet du att det var pursern, jag har alltid undrat hur man kan se det, är det hen som sitter närmast cockpit dörren, samma som SAS Scandinavia sitter på?
När jag tänker efter så heter det inte purser på sas Ireland, tror det heter cabin chief? Och det står faktiskt på namnskylten hos dem.

Annars hjälper det att sitta så man ser vem det är som håller i luren när de hälsar välkommen :)

Jo jag brukar sitta på 1D, den som annonserar säkerheten är inte den som hälsar välkommen, vilket det är på LH och BA när det inte kör video. Står det på namnskylten jag har bara sett namnet, tror jag. Men tack för den informationen skall kolla bättre nästa gång.

Toppen