Senaste nytt

SAS intra-Europa i business class

Det står ju var och en fritt att tycka vad den vill men vilket/vilka kriterier anser du att jag inte uppfyller? Läs gärna sitens syfte
Om man likställer det med att vara en medveten resenär och att köpa C intra europa så bör man nog tänka om..

Tycker vi ska försöka hålla oss till en lite trevligare ton i vår argumentering. Att säga att de som köper C inom Europa är omedvetna resenärer och att de har dåligt omdöme skapar ingen bra stämning här. Håller med om att man ofta betalar bra mycket mer än vad man får för C-biljetter inom Europa, men det finns allt några guldkorn där ute. Det bästa jag kommer på är BA till LHr för 2500kr, och absolut värt det för den som vill lyda till resan och saknar loung tillgång. Sedan har även LX några bra priser ut i Europa, även fast dessa är mer än vad jag är villig att spendera, betyder det inte att de inte är prisvärda.

Betalar jag t ex. 498 kronor för en resa till t ex. LHR. Då har jag själv den inställningen att jag får sitta lite trängre, betala för min mat, och vid behov- kanske köa lite längre i toalettkön. Skulle aldrig falla mig in att använda den främre toaletten som i mitt tycke är reserverat för den passagerare som lagt ner mer pengar på flygbiljetten än vad jag har gjort.

Men där är ju skillnaden. Du är ju en medveten resenär som uppskattar service och följer de regler som finns. Tyvärr finns det allt för många som tycker att när de reser är de som "kungar" och beter sig med massa konstiga fasoner.

Tycker vi ska försöka hålla oss till en lite trevligare ton i vår argumentering. Att säga att de som köper C inom Europa är omedvetna resenärer och att de har dåligt omdöme skapar ingen bra stämning här.
Håller med dig här likväl som man inte kan säga att bara för att man köper C intra europa är man en medveten resenär. I mina ögon finns det så många andra kriterier på en sådan så därav min fråga i tidigare inlägg. Jag vill påstå att man som medveten resenär mycket väl kan välja bort c på rena intra europa resor, men det är ju bara min åsikt. Produkten som erbjuds levererar inte mervärde motsvarande prisskillnaden. Flexibilitet finns i y också.

Är det egentligen något flygbolag som har en riktigt bra intra-europeisk business class? Det känns som många flygbolag tar sig i kragen en liten stund och skapar något bra men sedan dekar ner sig igen. Mönstret går igenom om och om igen. Flygbolag efter flygbolag...

Det är givetvis alltid trevligt att flyga business class, jag brukar trivas och har haft massvis med trevliga flygningar med såväl SAS som många andra bolag, men om man ställer det i relation till priset och vad som skulle gå att göra.

Jag tycker i stort sätt alla europeiska flygbolag borde åka till Moskva och lära sig av Aeroflot hur man skapar en riktigt bra business produkt, deras produkt har allt. Den i särklass bästa business class som går att få inom Europa. Ingen konkurrens!

Jag vågar påstå att SQ C med B77W är bästa C klass inom Europa - tom bättre än Aeroflot. :)

För er som inte känner till det flyger SQ SIN-MUC-MAN och det är fullt möjligt att boka biljetter mellan MUC-MAN eller tvärtom.

Jag vågar påstå att SQ C med B77W är bästa C klass inom Europa - tom bättre än Aeroflot. :)

För er som inte känner till det flyger SQ SIN-MUC-MAN och det är fullt möjligt att boka biljetter mellan MUC-MAN eller tvärtom.

Jag är nog beredd att hålla med... Men Jacob skrev ju faktisk "Europeiska flygbolag", inte bolag som flyger inom Europa :)

och det hade varit coolt att flyga med Air Koryo(JS, Nordkoreas flygbolag) om de hade kvar sin Berlin-Moskva-Pyongyang rutt.
(De la ner rutten många år sedan.)

Är det egentligen något flygbolag som har en riktigt bra intra-europeisk business class? Det känns som många flygbolag tar sig i kragen en liten stund och skapar något bra men sedan dekar ner sig igen. Mönstret går igenom om och om igen. Flygbolag efter flygbolag...

Det är givetvis alltid trevligt att flyga business class, jag brukar trivas och har haft massvis med trevliga flygningar med såväl SAS som många andra bolag, men om man ställer det i relation till priset och vad som skulle gå att göra.

Jag tycker i stort sätt alla europeiska flygbolag borde åka till Moskva och lära sig av Aeroflot hur man skapar en riktigt bra business produkt, deras produkt har allt. Den i särklass bästa business class som går att få inom Europa. Ingen konkurrens!

Jag är nog beredd att hålla med... Men Jacob skrev ju faktisk "Europeiska flygbolag", inte bolag som flyger inom Europa :)

I första stycket står det bara flygbolag, sedan i sista stycket nämner han att europeiska flygbolag borde åka till Moskva och lära sig. För att vara petnoga ;)

Toppen