Ubbe
Medlem
Nej. Absolut inte. Att köpa C Intra europa känns för mig lika fel som att betala för prioryty boarding på Ryan Air...Du skämtar eller hur?![]()
Nej. Absolut inte. Att köpa C Intra europa känns för mig lika fel som att betala för prioryty boarding på Ryan Air...Du skämtar eller hur?![]()
Problemet känns som även om det finns gardin bryr man sig inte om dra för den?! Frågan är vad som gäller om bara extra och ekonomi finns? Påmina resor i somras drog man aldrig för gardinen trots att den fanns i varje fall på md80 ?!
Ska bli intressant se hur det blir för dig Tommy...du måste rapportera redan när du kommit till BCN![]()
Nej. Absolut inte. Att köpa C Intra europa känns för mig lika fel som att betala för prioryty boarding på Ryan Air...
Jag vet inte om jag har grund för detta, men jag uppleveratt gardinen saknas på de ny anlända
(dock ca 10år gamla) 737-700.
När jag åkte LHR-ARN i C sa pursern att kön till främretoalett börjar vid rad 6 och det var just där Eco startar, vi var väl ca 8 paxi C och Y.
Vet inte hur många toaletter som finns i akten på de ”nya” 787-700.
Åkte i somras med LH 809 en Airbus 321 i M och det var 1 pax i C men ingen från fick använda den främre toaletten.
Det fanns 2 toaletter till ca 190 pax, jag jag fel men har inte LH tagit bort en toalett, som fanns vid rad 9?
Oavsett vad man betalar för en flygbiljett ska man alltid ha rätt till det man faktiskt betalar för. Det finns de som betalar för en C klass biljett Intra-Europa, kanske inte för att få fri catering med champagne- ursäkta mousserande ska det vara. Men för flexibiliteten.
Och lika många olika individer som det finns, lika många behov finns det hos oss resenärer. För mig är det t ex. helt otänkbart att flyga med Ryanair eller nu även Norwegian, men lika självklart är det för andra.
Om man nu betalar 7500-8500 kronor för en resa mellan t ex. ARN-LHR. Då tycker jag självklart att man ska kunna förvänta sig denna divider. Inte för att visa att man betalat X tusen kronor mer än vad passageraren på 28C har gjort för sin. Denna divider tjänar framför allt funktionen att passagerare i t ex. Economy inte ska använda den främre toaletten som ska vara avsedd för de i Business. Finns inget mer störande än allt spring i mittgången medans man själv vill ha lite lugn och ro. Kanske arbeta lite, förbereda sig inför något styrelsemöte eller varför inte äta sin inkluderande middag.
Betalar jag t ex. 498 kronor för en resa till t ex. LHR. Då har jag själv den inställningen att jag får sitta lite trängre, betala för min mat, och vid behov- kanske köa lite längre i toalettkön. Skulle aldrig falla mig in att använda den främre toaletten som i mitt tycke är reserverat för den passagerare som lagt ner mer pengar på flygbiljetten än vad jag har gjort.
Det känns inte riktigt som att Du är en BC:are...
Åkte i somras med LH 809 en Airbus 321 i M och det var 1 pax i C men ingen från fick använda den främre toaletten.
Det fanns 2 toaletter till ca 190 pax, jag jag fel men har inte LH tagit bort en toalett, som fanns vid rad 9?