Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Troligast är väl att man inte vill sätta dit folk som mellanlandar på vägen till Fiji, utan vill komma åt personer som åker ARN-ZRH-MUC-FRA-HND bara för att kunna supa i tre FCL innan man sätter sig på planet till Tokyo. Vilket väl är ganska rimligt.
Det lär vara vad de avser men regeln måste ju appliceras på alla bokningar och inte bara ibland.

Kan ju dessutom ibland vara svårt att hitta direktflighter till en longhaul, ibland krävs det att flyga ARN-CPH-FRA för att komma vidare. Hur ska man göra om man startar på en flygplats som inte har direktflighter till flygplatsen med en longhaul flight.

Det känns som man gör ganska mycket just nu men inga tydliga regler kommuniceras och allt tillämpats godtyckligt just nu.

Avbokade en resa med en voucher som gick ut dec 17, frågade vad som händer med denna och hon sa den är giltig till sept 18 så den återförs, kan det vara korrekt?

Ok intressant! Jag hoppas, tänkte kombinera en resa med båda mina vouchers nu :p

Jag frågade specifikt efter det och hon sa flera gånger att det stämde så förhoppningsvis är det korrekt.

Jag håller på att leta awardplatser mellan GOT-SID (Kap Verde) och jag hade tänkt att använda mina 3 vouchrar i och med att vi är totalt 6 personer, en fråga som jag har är: på ditresan hittar jag economy men på hemresan hittar jag bara business, hur räknas det poängmässigt, blir det poängpris för economy plus poängpris för business delat på två ?

En fråga till, hur räknar jag ut vad kostnaden i pengar blir ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen