Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett scenario:
År ett: Går från EBB till EBS (90k baspoäng / 90 flights)
År två: behåller EBD pga kvalificerade förra året (0 baspoäng/ flights
År tre: soft landing till EBG

Ska det räknas som tre kvalificerande år för LTG? Verkar som att det bara är det kvalificerande året (år ett) som räknas.

Last edited:
Ett scenario:
År ett: Går från EBB till EBS (90k baspoäng / 90 flights)
År två: behåller EBD pga kvalificerade förra året (0 baspoäng/ flights
År tre: soft landing till EBG

Ska det räknas som tre kvalificerande år för LTG? Verkar som att det bara är det kvalificerande året (år ett) som räknas.

Ja, på grund av just detta och andra exempel så är det för mig mest logiskt att man måste kvalificera sig till guld varje år annars bryts kedjan. Det borde vara det enklaste och mest tydliga att göra på det sättet.

Jag är väldigt säker på att softlanding från diamond inte räknas. Det som verkar kommuniceras från kundservice är att du ska kvala in (nå kravet för guld) varje kvalificeringsår.
Vilken kommunikation i vilken kanal? Inte hittat några detaljer av den typen. Jag är inne på mitt 9:e år, dock är innevarande år ett soft landing där jag förra året bara nådde silver pga resor till andra destinationer och därmed val av andra bolag (OW).
Om det finns officiell info som gör gällande min kedja är bruten, fine då väljer jag bolag utifrån det och kommer Inte jaga poäng och massa omvägar för att nå till guld 10 år i rad.

Dock om mitt innevarande år räknas kommer jag såklart styra mer tillbaka till SAS och *A för att säkra 10år. Inkl mileage runs etc.
För mig är detta med ord grymt viktigt och vill veta vad som gäller. Att ringa kundservice lär väl ge lika mycket klarhet som om jag spår i fiskben...

Jag fick bekräftat att man måste ha kvalificerat sig på poäng eller "legs". Något annat alternativ gäller inte: (Svar nedan från SAS)

"Du kan få ett LTG-medlemskap om du kvalificerar dig för EuroBonus Gold 10 år i följd, antingen med Bas poäng eller antal flygsegment med SAS eller Widerøe med start från 2002 och fram till idag."

Min vän hade precis konversationen med SAS om detta. Hon hade bara uppfyllt 66.760 poäng av 70.000 som krävdes 2012. I övrigt hade hon haft åtta år innan och guld resten.

Min vän hade precis konversationen med SAS om detta. Hon hade bara uppfyllt 66.760 poäng av 70.000 som krävdes 2012. I övrigt hade hon haft åtta år innan och guld resten.

Intressant med just 2012. Mitt intjäningsår denna period var 01DEC2011-30NOV2012.
2012-02-13 så sänkte SAS intjäningskravet från 70.000 till 50.000 och jag har 57.355 under perioden, dvs jag återkvalade utan problem och fick EBG baserat på baspoäng. (Sedan krediterade jag resten av resorna till LH M&M...) Jag tycker nog att detta år borde räknas, men enligt det du skriver så krävdes 70.000. Surt i så fall.

+1
7ea2b69446a097314d6757a16bee926c.jpg

Jag har läst och runt då lifetime gold verkar lockande, men undrar om någon har koll kring vad som gäller kring intjäning av poäng och ålder.

Tex: räknas det om man använder Amex Elite och SAS MC Premium? Kan man få EBG for Life om man är under 60år?

Jag har läst och runt då lifetime gold verkar lockande, men undrar om någon har koll kring vad som gäller kring intjäning av poäng och ålder.

Tex: räknas det om man använder Amex Elite och SAS MC Premium? Kan man få EBG for Life om man är under 60år?
Ja på bägge, du måste ha 10 år sammanhängande EBG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen