Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Jag tycker alltid det funkar bra från LHR, sådär ifrån HEL men totalt katastrof från ARN, Terminal 5 är ju byggt helt värdelöst, först måste man ju då köa för att komma in till gaten, och då finns det ingen prio, sen när man väl kommer in släpper dem oftast bara på direkt utan att prioboarda. Jag frågade senast varför dem inte har prio-boarding och får till svar "jag är själv här idag, det blir som det blir då". Känns ju seriöst och betryggande med tanke på att man erbjuder en tjänst men kan inte leverera. BA å andra sidan, där kan dem bannemej köra först Prio in till gate och sen prio vid ombordstigning, märkligt det där...

I lördags på GVA med LX1332 till STO...egen sektion på bussen (bussgate)...och de lät oss i Business stiga på först i lugn och ro innan de öppnade dörren till Ek. pax... snyggt jobbat SWISS...

a9e00cb90d6dd506c0b2ec203056eb72.jpg

74170292f9a7e4efe86945ef47148796.jpg

2b968d6d368c133d8a62d1226456e40c.jpg

Funkade bra på Arlanda till Bryssel tidigare idag. Lite komiskt hur de som fick en röd lampans fortsatte försöka scanna boarding passet 15 ggr till med samma resultat.

Var även "X reser med mig, jag är guld" där personalen meddelade att det är personligt och inget som gäller alla.

Det finns hopp med andra ord.

Funkade bra på Arlanda till Bryssel tidigare idag. Lite komiskt hur de som fick en röd lampans fortsatte försöka scanna boarding passet 15 ggr till med samma resultat.

Var även "X reser med mig, jag är guld" där personalen meddelade att det är personligt och inget som gäller alla.

Det finns hopp med andra ord.
Tror att de icke frekventa resenärerna kommer att lära sig vad prio boarding innebär ju fler utgångar som får vändkorser på flygplatserna i Skandinavien.

Det där var jag med om för ett tag sen på CPH. En lirare som hade guld och prompt propsade på att hans statuslöse Go-åkande kollega/vän/partner visst skulle få prio boarda... Han stod och småtjafsade vid gate i några minuter angående det där. Så pinsamt... Men, svensk som man är så knöt man bara näven i fickan och tänkte onda tankar utan att påpeka för herrn att han bara skulle lyssna på crew och be sin kollega/vän/partner snällt ställa sig längst bak!

Men däremot en liten visuell tanke, ”att det krävs så lite...bara man gör dig lite möda”...

En CS 300 med 4 pax i C- klass och en halv buss avskild sektion med band dom klart visar detta...

Jag håller med första delen. Men att boarda en buss sedan sitta ombord och vänta medan alla andra passagerare kliver ombord för att sen (ofta) kliva sist av bussen känns inte så prioriterat Swiss gör detta grymt när man landar (egen buss) men inte lika grymt när man reser med boarding via buss.

Toppen