palmen
Moderator
Ja, nu när man kan boka CPH-SIN så kan man hoppa vidare till Jakarta om man vill. Gjorde detta hopp för att det passade bra med 8h på Changi så man kan få lite tid i Private Room.Fick du in 2 Singapore Airlines First?
Ja, nu när man kan boka CPH-SIN så kan man hoppa vidare till Jakarta om man vill. Gjorde detta hopp för att det passade bra med 8h på Changi så man kan få lite tid i Private Room.Fick du in 2 Singapore Airlines First?
Vad är det för avgångstider på SQ flighterna?Ja, nu när man kan boka CPH-SIN så kan man hoppa vidare till Jakarta om man vill. Gjorde detta hopp för att det passade bra med 8h på Changi så man kan få lite tid i Private Room.
Har för mig det var 1250 från Köpenhamn och typ 2350 från Singapore.Vad är det för avgångstider på SQ flighterna?
enkelresa = 60% av 180k poäng + 50% rabatt med 2-4-1S
snygg rabatt eller 2-4-1 amex?
snygg rabatt eller 2-4-1 amex?
Ska det inte vara 190.000 poäng för First class award mellan Europa och Sydostasien?enkelresa = 60% av 180k poäng + 50% rabatt med 2-4-1
Jo det är helt korrekt. Fel av mig i tidigare inlägg.Ska det inte vara 190.000 poäng för First class award mellan Europa och Sydostasien?
Kalkyl:
190.000 x 60% (enkelresa) = 114.000 poäng
114.000 x 50% (Amex 2-4-1 voucher) = 57.000 poäng
Om du gjorde bokning i sep 2017, kan det vara så att du inte behövde att betala nya flygskatten den tiden, men när du bokade om fick du betala för den.Ändrade min bokade resa i Augusti (http://www.businessclass.se/forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2017.36076/page-15#post-660695) för att få med ett ben med SQ First på vägen till Sydney. Fick ge upp hoppet om att hitta en Lufthansa F från Frankfurt, men det tror jag det är värt när man får flyga SQ First i stället!
Kommer ha cirka 6h i TPR och 5h i royal orchid lounge. Vilket känns lagom tycket jag!
Kod:Bonusprogram: Eurobonus Flygbolag: SAS, Singapore, Thai, Asiana Kabinklass: First Avreseort: Stockholm Destination: Sydney Typ av resa: Tur & Retur Antal poäng (per person): 120 000 (2-4-1) Skatter (per person): 3979 SEK Antal resenär: 2 När: 8 Augusti 2018 Bokad: 25 September 2017 (Ändrad 1 Mars 2018)
Från:
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Till:
![]()
Konstigt nog gick skatterna upp med cirka 200 kr, hade förväntat mig att det skulle gå ner när jag skippade Tyskland!
Bonusprogram: Eurobonus
Avreseort: ARN
Destination: NRT
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
![]()
Lika bra att passa på innan SQ ångrar sig. Känns knappast som en "reasonable routing" ARN-NRT, men Kristina godkände den utan problem. "You have a crazy routing, sir! I like it!"
Den nya flygskatten ligger på 400 SEK per person för resor utanför Europa (exkl USA) om jag inte minns fel.Om du gjorde bokning i sep 2017, kan det vara så att du inte behövde att betala nya flygskatten den tiden, men när du bokade om fick du betala för den.