Långsam uppdatering, svaret fanns inte när jag tittade...Se ovan. Inte ett alternativ.
Går det att göra smärtfritt från Plus om det är plusgrade från Go? (Dessutom F&F-biljett).
I teorin kan de säkert säga nej, såtillvida att de har rätt att göra det.Tack för alla svar. Ponera att jag vill göra någon person i Plus glad och byta upp denne till min C-plats, är det tillåtet eller beror det helt på om pursern är ett surkart eller ej?
Störst chans att lösa detta "problem" är vid servicedesk på Arlanda (ute i F-piren efter pass-kontrollen), de är de som hanterar uppgrderingar på flighten.
Har man en väldig tur kan de i loungen ibland prata med servicedesken och kan lösa det.
Personlaen i checkin hanterar inte dessa saker på Arlanda, även om man självklart kan fråga.
Att ringa in och försöka få något fixat tror jag inte en sekund på kommer ge något, eventuellt att de kan göra en notering i er bokning om läget, men det kräver ju att någon faktiskt öppnar er bokning och tittar denna notering också.
Er flight ser ut så här just nu
C8 D0 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O4 G9 N9
Visa bifogad bild 73688
Det tyder på att det kommer att finnsa lite platser till försäljning på Arlanda så mitt tips är att ni direkt skyndar till F-piren och servicecentret där och ser vad som går att göra.
Om det inte går att lösa är jag övertygad om att någon i plus gärna tar en business plats. Prata bara med pursern/personal ombord och förklara läget så lär det lösa sig.
Helblått betyder att någon har valt platsen, kryss är att den är blockad (SAS som blockar av någon anledning), vita är platser man kan välja.Tack!
Så.. helblått = upptaget, ett kryss motsvarar väl att platsen är reserverad och endast de vita är "lediga"? Tycker det ser ganska mörkt ut för poäng/cashupgrade isf?
...Kan man komma förbi passkontrollen till servicedesk och sen gå ut igen för att ta sig till lounge eller är man fast ex-EU efter pass?
Det är till att ha konstig uppfatting om resenärer som flyger ekonomi.Då förklarar du för henne att det finns inte en chans att du skulle kunna njuta i Businessclass medan du vet att hon tillbringar tiden där bak med allehanda tveksamma individer som flyger söder om skynket.