Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag vill slå ett slag för Thules väskor, har själv en Thule Crossover Carry-on och min partner har en Thule Subterra Carry-on. Jag har även en tillhörande Thule Subterra Backback. Det är en lite speciell stil, men för min egen del passar det utmärkt både smakmässigt och med praktiska fack etc.

Tar tacksamt emot råd då min börjar sjunga på sista versen.
Söker en kabinväska kanske runt tusenlappen, max max 2000kr. Hård eller mjuk spelar egentligen ingen roll, men hård brukar vara snyggare.
Ytterfack och liknande är inte viktigt, har alltid datorväskan med mig där pass och annat viktigt är, men det är klart att det kan vara bra med ett litet fack på utsidan.
Fyra hjul tror jag. Och är det någonstans på väskan som jag är beredd att lägga ett par hundralappar till så är det för att få bra byggkvalitet kring hjulen.

Kan handla i Stockholm alternativt New York.

Vill slå ett slag för Away, https://www.awaytravel.com/shop . 100 dagars prövotid, livstidsgaranti, avtagbart batteri, bra planerad inuti med till exempel kompressionsremmar och tvättpåse. Jag har en bigger men finns en mindre carry on också. Om du nu har möjlighet så kan du kolla på dem i deras egna butik på Bond Street i NY, men annars så har de faktiskt gratis frakt till Sverige. De skickar med UPS och snabbt går det. Är övernöjd med min, bra hjul, lätt att hålla snygg och ren och inredningen är kanon.

• Gilla
Reactions: RB7
Jag vill slå ett slag för Thules väskor, har själv en Thule Crossover Carry-on och min partner har en Thule Subterra Carry-on. Jag har även en tillhörande Thule Subterra Backback. Det är en lite speciell stil, men för min egen del passar det utmärkt både smakmässigt och med praktiska fack etc.
Den där enorma THULE-loggan på alla väskor var inte speciellt attraktiv i mina ögon. :(
Säkert praktiska dock.

Vill slå ett slag för Away, https://www.awaytravel.com/shop . 100 dagars prövotid, livstidsgaranti, avtagbart batteri, bra planerad inuti med till exempel kompressionsremmar och tvättpåse. Jag har en bigger men finns en mindre carry on också. Om du nu har möjlighet så kan du kolla på dem i deras egna butik på Bond Street i NY, men annars så har de faktiskt gratis frakt till Sverige. De skickar med UPS och snabbt går det. Är övernöjd med min, bra hjul, lätt att hålla snygg och ren och inredningen är kanon.

Den såg trevlig ut! Men det här med batteri. Är inte det ett problem på vissa flygplatser?

Beställt en subterra Carry ON också.
Kör vara bärbara väskor nu mer.
Har även nyss fått hem en eagle creek global companion 40L.
Riktigt ra ryggsäck om man ska promenera mer :)

Den såg trevlig ut! Men det här med batteri. Är inte det ett problem på vissa flygplatser?

Nej, det är avtagbart, bara att trycka ut med en knapp så har du en grym powerbank med flera uttag. Om du vill checka in väskan av någon anledning så tar du bara ut det och stoppar det i datorväskan/jackan. Annars låter du bara det sitta kvar i väskan när du har det som carry on. Sitter under handtaget så det är alltid tillgängligt.

Inte alla flyg som har laddningsmöjligheter vid sätet ju och då är det skönt att kunna ladda telefon eller padda på flygplatsen utan att behöva vara låst till ett vägguttag.

Jag är jättenöjd med Away, har även den mindre resväskan och är väldigt imponerad av kvaliteten plus att de har en väldigt trevlig och effektiv kundservice. Det enda de inte har är rea. Dock får alla tidigare kunder ge bort en voucher på 20 dollar till nya kunder så bara säg till om du vill ha min kod. De lanserar nya färger hela tiden men jag var tråkig och körde på svart, men planerar ju att ha dem i en evighet så kändes som ett säkert kort.

Nej, det är avtagbart, bara att trycka ut med en knapp så har du en grym powerbank med flera uttag. Om du vill checka in väskan av någon anledning så tar du bara ut det och stoppar det i datorväskan/jackan. Annars låter du bara det sitta kvar i väskan när du har det som carry on. Sitter under handtaget så det är alltid tillgängligt.

För dom som vill läsa mer om de nya reglerna.
smart luggage with lithium batteries are facing new travel restrictions

Snyggt! Får bli en bon air, away eller lufthansas Lufthansa WorldShop

Ingen av dem verkar dock gå att få tag på i Stockholm redan idag eller imorgon så det går vänta någon vecka. Ska kolla Away i NY på vägen hem nästa helg!

Toppen