Senaste nytt

AVIS: 5.000 poäng min. 2 dagar t.o.m december 2018 (boka senast 28/2)

Kostar alltså 50 Euro att avboka nu om jag tolkade det korrekt?

Kanske är för att många "missbrukade" 10k kampanjen en del :p
Tungt och betala 50+ hyror direkt tex och ej kunna avboka utan att det kostar 50 Euro...

Ingen aning om det är samma överallt, det här fick jag för ARN och LAX.

2. Terms and conditions for Pay Now
2.5 If you cancel your booking on the same day the reservation is made, no cancellation fee will be applied.

2.6 If you cancel your booking up to 3 days prior to collection you will receive a full refund less £40 / €50 (£80 for vehicles from the Avis Prestige Fleet) which will be applied by way of compensation to AFC.

2.7 If you cancel your reservation within 3 days prior to the rental date shown in your booking, a fixed compensation amount, similar to the average 3 day rental amount will be applied. If you have rented for less than 3 days, the full amount of the voucher will be kept as compensation

2.8 If you do not collect your vehicle and do not cancel, there is no refund and the full amount of the voucher will be kept as compensation.

2.9 In order to obtain a refund of the amount you have paid for your voucher (where applicable) you must write to the following address requesting the money be refunded.

• Avis Budget UK Ltd
    Avis Budget House
    Park Road
    Bracknell
    Berkshire
    RG12 2EW
    United Kingdom

3. Changing Bookings
a) If you change a booking and the charges for the Rental Services are greater than the face value of your voucher, you will be charged the difference at Avis' then-current rates and the additional amount will be payable at the time of modification.
b) If the cost of the changed booking is less than the cost of the face value of the voucher, NO REFUND will be made.

Online Prepay Terms & Conditions

Helt min tanke också! Jag bokade själv upp varje helg hela 2018 och det hade jag nog inte gjort om jag hade behövt betala allihopa med en gång. Hade i vart fall planerat lite mer. Nu, eftersom det inte kostade något att boka, eller avboka i god tid innan, var det ju i det närmaste riskfritt att göra mina 50 bokningar för hela 2018. Finfin poängförtjänst om jag använder dem, ingen förlust annat än lite av min tid om jag bara avbokar dem i tid. Det blev nog lite större rusning än Avis hade tänkt sig... :)

Naturligtvis är det så, alla bokningar innebär ju i praktiken att bilar binds upp
och kan inte hyras ut till andra.

Att det bara gäller Eurobonus men andra partners som jag påpekade i post #12 är ytterligare tecken på det.

Dags att börja flytta lite hyror till andra program nu då när det inte riktigt är lika bra avtal på denna....
Jag gillar framförallt inte avbokningskostnaden!

Naturligtvis är det så, alla bokningar innebär ju i praktiken att bilar binds upp
och kan inte hyras ut till andra.

Att det bara gäller Eurobonus men andra partners som jag påpekade i post #12 är ytterligare tecken på det.

Eller till andra biluthyrare.

Vid förbetald bokning med Hertz har man vid ändringar fått tillbaka pengar om de blivit billigare.
dessutom har man en vecka på sig att avboka utan avgift.
2. A full refund of the prepaid reservation will be made:
a. If the cancellation is made within 7 days of the original booking time;

Jag testade en bokning i Costa Rica nu i mars via avisworld.com/eurobonus och då blev det fortfarande pay later som gällde och de gamla avbokningsreglerna. Men Costa Rica verkar inte ingå i kampanjen så kanske hänger ihop med det.

Ja det får bli lite undersökning här framöver.
Behöver lite points lite var stans så får helt enkelt lägga lite tid på att hitta något bra!
Marriot har hyffsad drive med Hertz, och där kan jag behöva lite poäng tex.

Eller till andra biluthyrare.

Vid förbetald bokning med Hertz har man vid ändringar fått tillbaka pengar om de blivit billigare.
dessutom har man en vecka på sig att avboka utan avgift.
2. A full refund of the prepaid reservation will be made:
a. If the cancellation is made within 7 days of the original booking time;

Jag testade en bokning i Costa Rica nu i mars via avisworld.com/eurobonus och då blev det fortfarande pay later som gällde och de gamla avbokningsreglerna. Men Costa Rica verkar inte ingå i kampanjen så kanske hänger ihop med det.

Men gick du ända till sidan 3 "Driver details."

Jag testade också med Costa Rica och det blev pay later på sid 2 "Quote" men ändrades på sidan 3 "Driver details.",
och det är ju på den sidan man ska bocka av och godkänna

Bait and switch...

Bair Switch 1.jpg

Bair Switch 2.jpg

Toppen