Senaste nytt

Star Alliance har nu jorden runt biljetter med två tillåtna stopp

Man kunde också göra jorden runt två gånger i Business class för 50.000 SEK inkl. skatter.

[Business class] Jorden runt två gånger under 50.000 SEK inkl. skatter! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det gjorde de förr men inte nu längre.

Jo, men i det här fallet kan man ju välja rutten helt fritt och får flyga med *A hela vägen. Den stora fördelen är att de verkar ta bort prisdifferensen som normalt finns mellan olika bolag och man får flyga på nån slags medelpris som är reducerat.

Ska testa lite andra rutter.

Jo, men i det här fallet kan man ju välja rutten helt fritt och får flyga med *A hela vägen. Den stora fördelen är att de verkar ta bort prisdifferensen som normalt finns mellan olika bolag och man får flyga på nån slags medelpris som är reducerat.

Ska testa lite andra rutter.

36292f36a7709e7eb2ec51ff89b57897.jpg

Testade att maxa en resa. Här är en som är precis under gränsen på 39000 miles. Hamnade på 98’ SEK. Så lite dyrare än de 60’ jag fick igår. Beror nog helt enkelt på antalet miles.

Rutten jag provade var STOCKHOLM-Johannesburg-Bangkok-Singapore-Tokyo-Sydney-Auckland-Hawaii-LA-Miami-NY-Frankfurt-STOCKHOLM.

Går säkert att labba lite mer för att maximera vilka bolag man ska flyga med.

Såklart en del pengar, men ett gäng riktigt långa ben i business. Upplever det som ”billigt” jämfört med vad jag brukar betala för en del business class biljetter jag bokat med t/r resor. Klart att det går att leta rätt på kampanjer men kommer ju sällan under 20’och för många bolag, Thai, Singapore, Lufthansa så är det ju svårt att komma under 25k. Iofs ska jag tillägga att jag inte är så flexibel med datum när jag reser, vilket såklart driver priset uppåt.

Testade att maxa en resa. Här är en som är precis under gränsen på 39000 miles. Hamnade på 98’ SEK. Så lite dyrare än de 60’ jag fick igår. Beror nog helt enkelt på antalet miles.
Är du helt säker på att du fortfarande får ett pris under CRWSPCL då? Och om du har valt SQ-flighter kan du räkna med att du betalar ganska höga tillägg på dessa sektorer.

Jag tror inte att detta är ett optimal fare att maximera för de flesta - den passar om du ska åka på möten på ett par ställen runt jorden och bara vill stanna två gånger men annars blir det mest en massa flygande som man nog kan göra bättre på olika resor.

Är du helt säker på att du fortfarande får ett pris under CRWSPCL då? Och om du har valt SQ-flighter kan du räkna med att du betalar ganska höga tillägg på dessa sektorer.

Jag tror inte att detta är ett optimal fare att maximera för de flesta - den passar om du ska åka på möten på ett par ställen runt jorden och bara vill stanna två gånger men annars blir det mest en massa flygande som man nog kan göra bättre på olika resor.

Jag testade att klicka mig fram hela vägen till betalning. Så tänker mig att det var ett skarp pris.

Men som du säger, vill man bara ut och flyga i business med massa bolag kanske det finns bättre alternativ. Man får ju ändå 500K EB poäng för 100K SEK, så med ett par 2-4-1 så kan man ju kräma rätt många resor för de pengarna.

Jag testade att klicka mig fram hela vägen till betalning. Så tänker mig att det var ett skarp pris.

Ja, ett riktigt pris var det säkert - det har jag aldrig ifrågasatt. Frågan var snarare om du i det läget fortfarande var erbjuden CRWSPCL eller om bokningsverktyget bytt till någon annan fare åt dig.

Toppen