Senaste nytt

Inga eurobonuspoäng med flygning med Brussels Airlines?

God kväll gott folk,
Jag håller på att efterregistrera poäng från en resa till och från Bryssel i början av Januari. Denna resa var från Bromma till Bryssel, och flögs med Brussels Airlines. Hur som helst så försöker jag registrera resan, och efterregistreringssidan visar detta meddelande när jag skrivit in all information:
Booking class not eligible for accrual.

Innebär detta att denna resa inte ger några poäng alls för resan? Det är ju trots allt en star alliance-medlem man flög med så något borde man ändå få. Vore toppen om någon kunde bringa klarhet i frågan. Tackar

Mvh

Det finns ett antal ”nitlotter” angående bokningsklasser och särskilt de med snålpris. Bara för att det är en star alliance medlem finns det inga som helst garantier om att du ska få poäng. Man måste helt enkelt ha koll och jämföra/utvärdera redan i samband med att man bokar resn. I efterhand finns det inget man kan göra eller påverka.

Ett litet kryphål är att man kan byta program i efterhand om resan ger noll poäng när man försökte registrera den. Hitta ett annat bonusprogram som ger poäng för denna klass och efterregistrera den dit.
Det går inte alltid göra så.

I mitt fall, det gick inte göra det mellan Qantas Frequent Flyer och British Airways Executive Club.

Jag registrerade mitt Qantas Frequent Flyer nummer för Malaysia Airlines flight (för att förlänga mina Qantas poängs livslängd) men jag fick inga Qantas poäng för Malaysia Airlines S klass, så jag försökte att efterregistrera Malaysia Airlines flight till British Airways Executive Club.
Jag fick från svar från British Airways Executive Club att min Malaysia Airlines flight är redan registrerad till ett annat bonusprogram, därför det inte går att registrera flighten till British Airways Executive Club.

Frequent Flyer - Flying Qantas and Partner Airlines - Flying with Qantas & Jetstar - Earning Qantas Points

Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways

Det går inte alltid göra så.

I mitt fall, det gick inte göra det mellan Qantas Frequent Flyer och British Airways Executive Club.

Jag registrerade mitt Qantas Frequent Flyer nummer för Malaysia Airlines flight (för att förlänga mina Qantas poängs livslängd) men jag fick inga Qantas poäng för Malaysia Airlines S klass, så jag försökte att efterregistrera Malaysia Airlines flight till British Airways Executive Club.
Jag fick från svar från British Airways Executive Club att min Malaysia Airlines flight är redan registrerad till ett annat bonusprogram, därför det inte går att registrera flighten till British Airways Executive Club.

Frequent Flyer - Flying Qantas and Partner Airlines - Flying with Qantas & Jetstar - Earning Qantas Points

Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways

Det stämmer, jag var otydlig. Mitt inlägg gällde bara Eurobonus.

Okej, jag har fått en så kallad e-biljett, så vet inte vad för bokningsklass jag har, men det känns ju onekligen irriterande att det inte ger några poäng. För mig är det viktigaste att endast få en flight registrerad, och kanske inte poängen. Man vill ju behålla sin status. Är det möjligt att också få sin resa registrerad samtidigt som det kanske inte ger några poäng?

Okej, jag har fått en så kallad e-biljett, så vet inte vad för bokningsklass jag har, men det känns ju onekligen irriterande att det inte ger några poäng. För mig är det viktigaste att endast få en flight registrerad, och kanske inte poängen. Man vill ju behålla sin status. Är det möjligt att också få sin resa registrerad samtidigt som det kanske inte ger några poäng?
Om du tänker på att kvalificera för status med hjälp av antal flygsegment så räknas endast SAS flyg ej Brussels Airlines

Toppen